مدیریت زمان از دیدگاه برایان تریسی

مدیریت زمان  ، یکی از مهم ترین عوامل موثر در افزایش بهره وری است.این امر موجب  پیشرفت و موفقیت انسان موفق و مشهور از جمله برایان تریسی بوده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با عوامل موثر در افزایش بهره وری از دیدگاه برایان تریسی که برگرفته از کتاب مدیریت زمان برایان تریسی است، آشنا سازم.

همان طور که در مقاله پیشین به آن اشاره شد، برایان تریسی یک سخنران و نویسنده معروف در سرتاسر جهان است. او کتاب های زیادی در زمینه مبحث مدیریت زمان تالیف کرده است و کتاب مدیریت زمان برایان تریسی از جمله کتاب های مشهور و پرفروش وی برای عوامل موثر در افزایش بهره وری  در سرتاسر جهان است. در ادامه مقاله قصد داریم تا شما را با عوامل موثر در افزایش بهره وری از دیدگاه این فرد موفق آشنا سازم.

وقت طلاست ، مدیریت زمان را بیاموزید

مدیریت زمان

 

از دیدگاه برایان تریسیم مدیریت زمان با ارذش ترین اتفاق است. و  ارزش آن با هیچ چیز دیگری از جمله پول قابل مقایسه نیست. از دیدگاه او پول را می شود پس انداز کرد، اما زمان را خیر. از زمان خود باید بیشترین بهره و استفاده را ببریم؛ زیرا زمان قابل بازگشت نیست و مهم است که روی تک تک ثانیه هایمان سرمایه گذاری کنیم.

وی همچنین در کتاب مدیریت زمان خود سخن از کلمه بهره وری می آورد. در این مقاله نیز می خواهیم راجع به همین مبحث با شما صحبت کنیم که در مبحث مدیریت زمان از دیدگاه تریسی بسیار با اهمیت است. در ادامه مقاله همراه باشید تا با عوامل موثر در افزایش بهره وری در مبحث مدیریت زمان از دیدگاه تریسی بیشتر آشنا شوید.

مدیریت زمان و عوامل موثر از دیدگاه تریسی

توانایی های فردی مدیریت زمان و عوامل موثر ار دیگاه برایان تریسی : 1. تقویت توانایی های فردی –  2. اشتیاق فردی  – 3. داشتن قاطعیت  – 4.انضباط   –  5.ایجاد عادات خوب در مدیریت زمان

تقویت توانایی های فردی

از دیدگاه برایان تریسی، کسی که این توانایی را در خود ببیند که می تواند بر روی مسایل و رویدادهای مهم زندگی خود کنترل داشته باشد و از زمان خود حداکثر بهره و استفاده را ببرد، احساس خوبی نسبت خود خواهد داشت که این مورد می تواند از جمله عوامل مهم و موثر در افزایش بهره وری از دیدگاه برایان تریسی باشد.

 اشتیاق فردی

از عوامل موثر در افزایش بهره وری از دیدگاه برایان تریسی ، داشتن اشتیاق و میل فردی است. از دیدگاه تریسی، کسی که اشتیاق آن را دارد که مدیریت زندگی و زمان  خود را در دست بگیرد و از آن بتواند حداکثر بهره و استفاده را ببرد، خواهد توانست میزان بهره وری در انجام کارهای روزانه خود را بالاتر برده و در زمان کوتاه تری به موفقیت دست یابد.

داشتن قاطعیت

یکی دیگر از عوامل موثر در افزایش بهره وری از دیدگاه برایان تریسی ، داشتن قاطعیت است. از دیدگاه تریسی، بسیار مهم است که در کار خود صراحت و قاطعیت داشته باشید و تکنیک های مدیریت زمان را هر روز تمرین و تکرار کنید؛ زیرا در این صورت بیشتر خواهید توانست بر روی زمان خود مدیریت و کنترل بیشتری داشته باشید که در افزایش بهره وری بی تاثیر نیست.

انضباط

انضباط یکی  از عوامل  در افزایش میزان بهره وری از دیدگاه تریسی است. وی بسیار بر داشتن انضباط فردی تاکید دارد و آن را یکی از عوامل بسیار مهم در افزایش میزان بهره وری می داند. به عقیده تریسی، اگر فردی می خواهد در کارهای خود به بالاترین میزان بهره وری برسد و به آن چه در سرش دارد نائل شود، باید خود را مجبور به داشتن انظباط و داشتن نظم فردی بکند. برایان تریسی بر  این موضوع تاکید دارد که هر کاری باید در زمان آن انجام شود؛ چه دوست داشته و چه دوست نداشته باشید.

ایجاد عادات خوب در مدیریت زمان

در دنباله مبحث انضباط فردی است و یکی از عوامل موثر در افرایش بهره وری در مدیریت زمان  از دیدگاه تریسی می باشد. او ایجاد عادات خوب فردی را از جمله عوامل مهم موفقیت می داند و  بر این نکته ناکید دارد کهاین عادات خوب هستند که باید بر انسان ها حکمفرما باشند و یکی از آن عادات خوب داشتن انضباط فردی است.

طریقه به کارگیری مدیریت زمان از دیدگاه تریسی

انواع به کارگیری مدیریت زمان از دیدگاه برایان تریسی:1.استفاده از امکانالت موجود  –  2.خودتان را دوست داشته باشید – 3.تصمیم بگیرید

استفاده از امکانات موجود

تریسی بر این اعتقاد است که حتما لازم نیست امکانات فوق العاده ای در اختیارتان باشد تا میزان بهره وری کاری تان را افزایش دهید؛ وی بر این عقیده استوار است که با استفاده از امکانات موجود هم می توان میزان بهره وری را افزایش داد و به موفقیت های بی شماری دست یافت. از دیدگاه تریسی، مهم ترین دارایی زمان است و باید هر روز این جمله را به خود القا کنید که زندگی من بسیار مهم و ارزشمند است و برای هر دقیقه آن ارزش قائل هستم.

خودتان را دوست داشته باشید

به عقیده برایان تریسی، شما کافی است که خودتان را دوست داشته باشید؛ به خودتان عزت نفس نفس بدهید و  عادات و القائات مثبت را در خود تقویت کنید. به عقیده تریسی، شما زمانی می توانید عوامل موثر در افزایش بهره وری را به نحو احسن به کار بگیرید که خودتان را دوست داشته باشید و برای خودتان ارزش قائل شوید.

وی همچنین بر این عقیده است، وقتی شما خودتان را دوست داشته باشید، بهتر خواهید توانست که زندگی و زمان خود را به بهترین نحو مدیریت کرده و بر روی آن کنترل و اشراف کامل داشته باشید. وقتی شما خودتان را دوست داشته باشید، به توانایی های خود ایمان بیشتری خواهید داشت، توانایی های مثبت خود را بهتر  خواهید توانست تقویت کنید، قاطعیت و انضباط دارید و در کل قادر خواهید بود که عادات خوب و مثبت را در خودتان به وجود بیاورید و باورهایتان را به واقعیت تبدیل کنید.

تصمیم بگیرید

اکنون زمان تصمیم گیری است و دیگر وقت آن رسیده که نشان دهید تا چه اندازه از مدیریت زمان استفاده میکنید. داشتن مهارت مدیریت زمان به فرد اشتیاق، قاطعیت، اراده و انضباط کافی را برای رسیدن به اهداف و آرزوهایتان را میدهد؛ ریرا اکنون ذهنتان سرشار از باورهای مثبت به خود است و هیچ عامل منفی نخواهد توانست بر روی شما تاثیر منفی بگذارد و قادر به آن هستید که تمام عوامل موثر بر بهره وری را عملا به کار گرفته و به موفقیت های بیشمار دست یابید.

کلام پایانی…

در این مقاله به عوامل موثر( مدیریت زمان) در افزایش بهره وری از دیدگاه برایان تریسی به خصوص از منظر مدیریت زمان پرداختیم. در این مقاله، داشتن اشتیاق، انضباط، قاطیت، ایجاد عادات خوب و تقویت توانایی های فردی، به عنوان عوامل موثر در افزایش بهره وری از دیدگاه برایان تریسی معرفی شد.

علاوه بر به کارگیری این موارد برای افزایش بهره وری و مدیریت بهر زمان خود، شما می توانید از نرم افزار مدیریت پروژه برای برای افزایش بهره وری در کارها و پروژه هایتان نیز استفاده کرده و مدیریت زمانی بهتری داشته باشید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پیام بگذارید