مديريت کالاها، عمليات، تجهيزات و نيروي انساني

يکي از امکانات نرم افزار مديريت پروژه آنلاين مپسان در قسمت تعاريف پايه تعريف ليست کالاها، عمليات، تجهيزات(ماشين آلات) و نيروي انساني مورد استفاده در سطح سازمان و پروژه ها مي باشد. در نتيجه در اين جا مي توان پس از تعريف سلسله مراتب n سطحي گروه‌هاي اصلي کالاها، عمليات، تجهيزات و نيروهاي انساني ليست موارد موجود در هر يک از اين گروه‌هاي سلسله مراتبي اين را در سيستم تعريف نمود.

گروه اصلي و کدينگ کالا ها و عمليات

قبل از تعريف هر کالا، عمليات، تجهيزات و نيروي انساني جديد در نرم افزار حسابداري پيمانکاري مپسان لازم است کاربر در ابتدا گروه اصلي مورد نظر جهت دربرگرفتن اين آيتم جديد را انتخاب نماييد . به عبارت ديگر پيش از ايجاد هر آيتم جديد لازم است که حتما گروه اصلي مورد نظر جهت ايجاد اين آيتم انتخاب شده که در نتيجه اين امر محل قرار گرفتن اين کالا،عمليات، تجهيزات و نيروي انساني جديد در سلسله مراتب n سطحي گروه هاي اصلي کالاها، عمليات،  تجهيزات و نيروي انساني مشخص خواهد گرديد. نکته حائز اهميت ديگر در انتخاب گروه اصلي جهت ايجاد يک آيتم جديد در ارتباط با کدينگ کالاها و عمليات مي باشد به عبارت ديگر کد کامل گروه اصلي انتخاب شده پيش نياز لازم جهت توليد يک کد جديد براي آيتمي که کاربر قصد ايجاد آن را دارد فراهم مي نمايد. به عنوان مثال در صورتي که کد گروه اصلي مورد نظر ??????باشد و طول کد کالاها طبق تنظيمات سيستم برابر ?? رقم هم در نظر گرفته شده باشد کدهاي کالاهاي ايجاد شده در اين گروه از ميان اعداد ??????????تا?????????? به صورت اتوماتيک توسط سيستم تعيين خواهد گرديد.

جستجو بر اساس نام ترکيبي و گروه کالا/عمليات

گروه کالا

يکي از امکانات مورد نياز در ليست کالاها، عمليات، تجهيزات و نيروي انساني استفاده از امکان جستجو جهت پيدا کردن آيتم هاي مورد نظر مي باشد درنتيجه در اين ليست کاربر مي تواند با انتخاب گروه اصلي مورد نظر ليست تمام کالاهاي تعريف شده در ذيل اين گروه و زير مجموعه هاي آن را مشاهده نمايد. همچنين با درج يک يا چند کلمه از نام کالا و عمليات مورد نظر در قسمت متن جستجو کاربر مي تواند ليست تمام آيتم هايي در ميان تمام کالاها و عمليات (يا گروه هاي اصلي انتخاب شده)که شامل کلمات درج شده مي‌باشند را مشاهده نمايد.

تعيين طول، عرض، ارتفاع، وزن واحد و ضريب براي کالاها و عمليات

يکي از امکانات مهم ارائه شده در هنگام تعريف کالا، عمليات، تجهيزات و نيروي انساني در نرم افزار حسابداري عمراني مپسان امکان تعيين طول، عرض، ارتفاع و وزن واحد و ضريب براي کالاها و عمليات مي باشد. در نتيجه در هنگام تعريف هر يک از کالاها يا عمليات مي توان تعيين نمود که در هنگام گردش اين کالا يا عمليات در پروژه و استفاده در فرمهاي مختلف کاربر مي تواند علاوه بر مقدار اجرا شده ابعاد اجراي کالا مانند طول، عرض و ارتفاع را نيز تعيين نمايد.به عنوان مثال با تيک زدن گزينه هاي نمايش فيلد هاي طول، عرض و ارتفاع در مورد يک کالا مدير سيستم مي تواند اين امکان را براي کاربران سيستم فراهم نمايد تا در هنگام ثبت اطلاعات گردش اين کالا در پروژه ها و انبارها علاوه بر مقدار گردش، ابعاد طول و عرض اجرا شده يا منتقل شده را نيز ثبت نمايند.

همچنين علاوه بر تيک زدن جهت نمايش فيلدهاي ابعاد مدير سيستم مي تواند ابعاد پيش فرضي را نيز براي کالاها، عمليات، تجهيزات و نيروي انساني مورد نظر را انتخاب نماييد به عنوان مثال در صورت استفاده از واحد متر براي کالاهاي تيرآهن و ميلگرد کاربر مي تواند گزينه نمايش فيلد طول را نيز تيک زده و مقدار طول پيش‌فرض ?? را براي کالاهاي از نوع تيرآهن و ميلگرد تعيين نمايد در نتيجه در هنگام نمايش کالاهاي از نوع تيرآهن و ميلگرد در قسمت هاي مختلف سيستم، سيستم به صورت پيش‌فرض فيلد طول را با مقدار ??(متر ) به کاربر جهت ورود اطلاعات به کاربر نمايش خواهند داد، علاوه بر اين، اين امکان در نظر گرفته شده تا کاربر برخي از فيلدهاي ابعاد را در مورد کالاها و عمليات مورد نظرخود، با عنوان اختصاصي مورد نياز خود تغيير نام دهد به عنوان مثال کاربر مي تواند در موارد نياز فيلد ارتفاع را به عنوان ضخامت يا عمق در مورد کالا عمليات مورد نظر خود نمايش دهد

تعيين نام کوتاه يک و دو براي کالاها و عمليات

يکي از امکانات ارائه شده در نرم افزار حسابداري عمراني مپسان  تعيين نام کوتاه يک و دو براي کالاها و عمليات مي باشد که اين نام هاي کوتاه براي کالا ها و عمليات در هنگام ثبت و چاپ فرم هاي گزارش هاي نظارتي در سيستم مورد استفاده قرار مي گيرد . در نتيجه کاربر مي تواند نام کوتاه يک که معمولا بيانگر نوع کالا(ميلگرد يا تيرآهن و…)و نام کوتاه دو که معمولاً بيان گر نوع فرعي يا ابعاد کالا مي‌باشد را در مورد هر يک از کالاها و عمليات مورد نظر تعيين نموده و در هنگام چاپ فرمهاي گزارش هاي نظارتي از اين نام‌ها اختصاري تعيين شده استفاده نماييد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پیام بگذارید