نرم افزار مدیریت پروژه برای استارتاپ ها و کارآفرینان

 

شاید یکی از مهمترین مشکلات کارآفرینان و استارتاپ ها این است که قدرت مدیریت را برای شروع کار دست کم میگیرند. اما باید توجه داشته باشید که اگر مدیریت پروژه به شکل صحیح و درست و با نرم افزار مدیریت پروژه برای استارتاپ انجام نشود ممکن است که شرکت شما متحمل ضرر های سنگینی شود.
بدون شک شرکت نوپای شما در طول مسیر باید ریسک های زیادی را تحمل کند. ریسک هایی از قبیل ارائه ارزش به مشتری، برنامه ریزی اجرای پروژه، مراقبت از بودجه و برخی دیگر از موارد را بپذیرد.

با این تفاسیر مدیر پروژه باید از این موضوع اطمینان حاصل کند که کسب و کار در مراحل اولیه کارایی بیشتری خواهد داشت. پس اهمیت مدیریت پروژه برای موفقیت کسب و کار شما بسیار زیاد است.

چگونه می توانید برای خودتان چه به عنوان کارآفرین و یا استارتاپ یک نرم افزار مدیریت خوب انتخاب کنید؟ در این مقاله تحت عنوان نرم افزار مدیریت پروژه برای استارتاپ ها و کارآفرینان به موضوع می پردازیم. پس اگر شما نیز مایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستید تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

نرم افزار مدیریت پروژه برای استارتاپ

انتخاب نرم افزار مدیریت پروژه

شما با هر عنوانی و یا بهتر بگویم با هر سمتی ممکن است به دنبال انتخاب نرم افزار مدیریت پروژه استارتاپ ها و کارآفرینان باشید. پس باید حتماً نکاتی را در نظر بگیرید. برای اینکه بتوانید یک نرم افزار مدیریت پروژه خوب انتخاب کنید باید به ویژگی هایی که لازمه یک نرم افزار مدیریت پروژه می باشند توجه داشته باشید. بر اساس این فاکتورها اقدام به انتخاب نرم افزار نمایید، این ویژگی ها عبارتند از:

ارزیابی عملکرد کارکنان

یکی از نکاتی که شما برای چگونگی انتخاب نرم افزار مدیریت پروژه برای استارتاپ ها و کارآفرینان باید به آن دقت کنید، ارزیابی عملکرد کارکنان می باشد. در واقع این ویژگی یکی از ویژگی های کلیدی یک نرم افزار مدیریت پروژه خوب می باشد. این ویژگی بعد از مدتی کمک می کند تا شما بتوانید تشخیص دهید که آیا کارکنان وظایفی که بر عهده گرفته اند به چه صورتی انجام می دهند. عملکرد هر یک از کارکنان تحت نظارت مدیر می باشد.

داشتن امکانات برای مدیر پروژه

از ویژگی های مهم نرم افزار مدیریت پروژه خوب این است که تمام امکانات در اختیار مدیر قرار می گیرد.

در واقع ما می‌توانیم این ویژگی را به عنوان یک ملاک و اصل برای چگونگی انتخاب نرم افزار مدیریت پروژه برای استارتاپ ها در نظر بگیریم.

مدیر پروژه با در اختیار داشتن امکانات با سرعت عمل بیشتری تحلیل می کند. همین امر باعث می شود از روند کارهای در حال انجام، کارهای روزانه اعضای تیم و کارهای دارای تاخیر باخبر شود.

به این صورت با یک کلیک می تواند تمام کارهای هفته جاری یا کارهای دارای تاخیر را ببیند تا براساس آنها بتواند برنامه ریزی بهتری داشته باشد.

ثبت تایم شیت

در مورد این ویژگی از نرم افزارهای مدیریت پروژه که به عنوان یکی از عوامل مهم در چگونگی انتخاب نرم افزار مدیریت پروژه برای استارتاپ ها و کارآفرینان می باشد، باید بگویم که این ویژگی یا این مورد تا حدود زیادی بستگی به روش‌های مدیریت پروژه شما دارد.

زمان صرف شده به منظور انجام هر کار در پروژه های شما اهمیت ویژه ای دارد. کاربرگ زمان یک مزیت ویژه برای شما و مدیریت شما به حساب می آید. هر یک از اشخاص بعد از انجام قسمتی از کار میزان زمان صرف شده و درصد پیشرفت کار را برای انجام آن کار وارد می نمایند.

بعد از آن به روش های مختلف می توانند از اعداد ثبت شده خروجی بگیرند و گزارش تهیه کنند. به طور مثال در آخر ماه می توان از همه تایم شیت های یک شخص یا از همه تام شیت های گروه یا بهتر بگویم یک پروژه خاص گزارش گرفت.

سایر موارد مهم در انتخاب نرم افزار مدیریت پروژه برای استارتاپ ها

به جز موارد ذکر شده موارد دیگری مانند داشبورد مدیریتی و قابلیت برچسب گذاری نیز هستند. شما برای چگونگی انتخاب نرم افزار مدیریت پروژه برای استارتاپ ها باید به آن توجه داشته باشید.

یکی از نرم افزارهای مدیریت پروژه که یک نرم افزار فارسی (ایرانی) است، نرم افزار برند مپسان می باشد. شما می توانید با خیال راحت از این نرم افزار برای مدیریت پروژه خود استفاده کنید.

سخن پایانی

امیدواریم که با مطالعه مقاله اطلاعات کافی در مورد چگونگی انتخاب نرم افزار مدیریت پروژه برای استارتاپ ها و کارآفرینان به دست آورده باشید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پیام بگذارید