پنج نکته که قبل از ايجاد يک شبکه لينکدين بايد بدانيد

اگر شما از آن دسته دانشجويان در حال تحصيل هستيد که در ماه هاي تابستاني امتحان و يا کار آموزي نداريد و احساس سردرگمي مي کنيد. بنابراين راه اندازي يک شبکه لينکدين مي تواند پيشنهاد خوبي براي آن ها در اين بازه هاي زماني باشد. در دنياي امروزي براي دانشجوياني که اميد دارند وارد بازار کار حرفه‌اي شوند، استفاده از شبکه هاي مجازي مي تواند بسيار مفيد باشد.

لينکدين با بيش از 400 ميليون عضو يک محيط فوق العاده براي جمع آوري اطلاعات و نيز ايجاد يک شبکه حرفه‌اي است. در ادامه به چند نکته مهم براي راه اندازي پروفايل در فضاي لينکدين اشاره مي کنيم. 

1- عکس پروفايل مناسب انتخاب کنيد.

بهترين پروفايل ها، پروفايل هاي داراي عکس هستند. چون واقعي تر به نظر مي رسند. اما چه عکسي بايد انتخاب کنيد؟ 

از آپلود کردن عکسهاي بريده شده اي که با دوستانتان گرفته ايد، و دست آن ها روي شانه شماست اجتناب کنيد. همچنين استفاده از عکس‌هايي که در مهماني هاي شبانه گرفته‌ايد، مي تواند باعث ايجاد نظرات منفي در مورد شما شود. از يک دوست يا عضو خانواده بخواهيد عکس مناسبي از شما بگيرد و لبخند را فراموش نکنيد. اگر کسي براي عکس گرفتن از شما وجود ندارد، يک سلفي همراه با لبخند مي‌تواند مناسب باشد.

2- خودتان را به درستي معرفي کنيد.

زير عکس شما يک کادر خالي براي معرفي خودتان به جامعه لينکدين وجود دارد. اگر شما نگران اين هستيد که تجربه کاري کمي داريد يا اصلاً نداريد، از اين کادر براي اين که به دنيا بگوييد چه ارزش ها و افتخاراتي مي ‌توانيد به يک مجموعه ببخشيد استفاده کنيد. به ياد داشته باشيد هر تجربه اي مي تواند يک تجربه مرتبط باشد.

3- به وسيله کلمات ارتباط برقرار کنيد.

اکنون شما به شرکت هايي که مي خواهيد برايشان کار کنيد لينک شده ايد و آنها را دنبال مي کنيد. هم چنين به کساني که براي آنها کار مي کنند نيز لينک شده ايد. اما بايد بدانيد که تنها فشردن کليد کانکت کافي نيست. زيرا اغلب در فضاي لينکدين، درخواست هاي افرادي که براي توضيح دادن علت درخواستشان زماني اختصاص نداده‌اند، به سادگي ناديده گرفته مي شوند. هميشه يک يادداشت کوچک بگذاريد و توضيح دهيد چرا مي خواهيد به شبکه دوستان طرف مقابل بپيونديد و فکر مي کنيد او چگونه مي‌تواند به شما کمک کند. هم چنين زماني که شما نيز شبکه دوستان خود را ايجاد کرديد و ديگران شروع به پيوستن به شبکه شما کردند،  به درخواست ها بي توجهي نکنيد و آن ها را بپذيريد. از آن ها بپرسيد چگونه مي توانيد به آنها کمک کنيد.

4- ازعکس، کليپ و تگ استفاده کنيد.

بعد از ايجاد يک پروفايل، آپلود کردن عکس پروفايل و ايجاد کانکشن چه کاري بايد انجام دهيد؟ از ابزارهاي موجود براي ايجاد پست استفاده کنيد تا در تپ home ظاهر شود. آمارها بيانگر اين هستند که افراد تمايل بيشتري به ارتباط برقرار کردن با پروفايل هاي عکس دار دارند. حتي وجود کليپ در پست هايتان اين تمايل را بيشتر مي کند. شما مجبور نيستيد به طراحي يک پست بپردازيد. چرا که افراد اغلب علاقمند به شنيدن حرف هاي خودتان هستند تا محتواهايي که توليد مي کنيد. يک راه آسان براي بيشتر ديده شدن، تگ کردن افراد و شرکت هاي مرتبط در پست هايتان است.

5-  در گروه هاي مختلف عضو شويد.

گروه هاي لينکدين بسيار ارزشمند هستند. يک راهکار فوق العاده براي دستيابي به تعداد زيادي از افراد هم فکر و موضوعات مورد نظر آن ها، عضويت در گروه هاست. دانشجويان مي توانند در گروه هاي لينکدين نظرسنجي در مورد پايان نامه هايشان ارسال کنند، مشاوره دريافت کنند و يا فرصت هاي جديد کاري پيدا کنند.

اگر شما در سمت يک مدير پروژه در حال فعاليت هستيد، گسترش دادن شبکه ارتباطات از جمله شبکه لينکدين براي شما ضروري است. نرم افزار مديريت پروژه مپسان يکي از ابزارهايي است که مي تواند شما را در مديريت تيم خود ياري کند. شما با استفاده از اين نرم افزار مي توانيد وظايف مربوط به پروژه هاي خود را تعريف کنيد تا هر کاربر وضعيت پيشرفت وظايف خود را ثبت کرده و از طريق کارتابل براي شما ارسال کند. هم چنين شما مي توانيد ايجاد اين شبکه با استفاده از ليست مخاطبين خود را در مقاله هاي بعدي بخوانيد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پیام بگذارید