هوش مالی و نقش آن در افزایش درآمد افراد موفق

احتمالا تا به حال این سوال را از خودتان پرسیده اید که چگونه و از چه راهی برخی افراد موفق شده اند که به ثروت هنگفتی دست یابند و پولدار شوند؟ شاید با خودتان تصور کنید که چنین چیزی ممکن نیست و تنها با زحمت و کار فراوان می توان ثروتمند شد و پولی به جیب زد. اما باید به شما بگویم که این تنها بخشی از ماجراست و بیشتر این هوش مالی افراد موفق بوده که به آن ها کمک کرده هم تبدیل به فردی موفق شوند و هم فردی ثروتمند.

ما در این مقاله می خواهیم راز افراد موفق و ثروتمند را برای شما برملا کنیم و به شما توضیح دهیم که چگونه آن ها با به کارگیری هوش مالی خود توانسته اند به جایگاهی که می خواهند برسند و ثروتمند شوند.

دلایل ثروتمند نشدن

دلایل ثروتمند نشدن

ثروتمند نشدن می تواند دلایل و علت های مختلفی داشته باشد، در اینجا به بررسی چند مورد از این دلایل می پردازیم. با سایت مپسان همراه باشید.

پیروی از تصورات غلط و عدم آموزش کافی

یکی از دلایل ثروتمند نشدن خیلی از افراد، داشتن این این تصور غلط است که رسیدن به چنین آرزویی محال است. این باور می تواند ناشی از تاثیر طرز تفکر اطرافیانتان باشد که مگر می شود از راه درست و تنها با به کارگرفتن هوش ثروتمند شد؟

این تفکر و تصور غلط شما و اطرافیانتان می تواند ناشی از این باشد که به قدر کافی در زمینه هوش مالی و مباحث مربوط به آن آموزشی را فرانگرفته اید و نمی دانید چگونه با بهره گیری از هوش خدادادی خود به خواسته هایتان برسید.

پایین بودن سطح سواد اقتصادی

 

پایین بودن سطح سواد اقتصادی

یکی دیگر از دلایل عدم افزایش درآمد و به کار نگرفتن هوش مالی جهت ثروتمندشدن می تواند پایین بودن سطح سواد اقتصادی باشد.

اگر به اندازه کافی در زمینه مسائل مالی و اصطلاحات مربوط به آن دانش کافی داشته باشید، این موضوع می تواند تا حد زیادی به افزایش هوش مالی و در نتیجه افزایش درآمد شما کمک کند و شما را فردی پولدار کند.

نقش داشتن هوش مالی در افزایش ثروت

داشتن هوش مالی به ما می تواند این کمک را بکند که بازه زمانی و مکانی مناسب برای انجام هرگونه فعالیت اقتصادی از قبیل سرمایه گذاری، شروع کسب و کار جدید و… را بشناسیم و به قول معروف، بی گدار به آب نزنیم.

به طور مثال، اگر شما می خواهید در بورس سرمایه گذاری کنید و از طریق این مسیر ثروتمند شوید، باید به اندازه کافی دانش اقتصادی داشته باشید  و آموزش های لازم را فراگرفته باشید تا در این بازار  بتوانید بهتر عمل کرده و موفق شوید.

در صورتی که پول و سرمایه کافی را داشته باشید اما ندانید که چگونه از آن استفاده کنید، قطعا راه به جایی نخواهد برد و در این میان، تنها سرمایه شماست که به هدر می رود.

جمله معروف رابرت کیوساکی در مورد نقش هوش مالی در ثروتمند شدن

 

رابرت کیوساکی، میلیادر معروف و نویسنده کتاب”پدر  پولدار، پدر بی پول” یک جمله معروف دارد که می گوید”املاک و مستغلات، سهام، صندوق پس انداز، کسب و کار یا پول، افراد را ثروتمند نمی کند؛ بلکه این اطلاعات، دانش، عقل و فکر  و یا به عبارتی این هوش است که افراد را ثروتمند می کند.”

ویژگی های شخصیتی افراد با هوش مالی بالا

ویژگی های شخصیتی افراد با هوش مالی بالا

افراد با هوش مالی بالا چند ویژگی شخصیتی دارند که به آن ها کمک کرده فردی موفق شوند و بتوانند به اصطلاح “گلیم خود را از آب بیرون بکشند” این خصوصیات شخصیتی عبارتند از:

ریسک پذیر هستند

یکی از مهم ترین ویژگی های شخصیتی افراد با هوش مالی بالاست. آن ها ریسک پذیر هستند؛ یعنی با شجاعت به جلو گام برمی دارند.

البته این به معنی بی گدار به آب زدن نیست و آن ها با کسب اطلاعات لازم و بهره گیری از هوش مالی خود، گام به جلو برمی دارند و می توانند موفق به افزایش روزانه درآمد خود شوند.

دوراندیش هستند

این افراد از قبل تمام چالش های موجود را بررسی و برای آن برنامه ریزی میکنند.

افراد با هوش مالی بالا افراد دوراندیشی هستند و همه چیز را می توانند قبل از وقوع پیش بینی کنند و یا در صورت وقوع چالش و… بهتر می توانند آن را مدیریت کنند.

مدیران خوبی هستند!

افراد با هوش مالی بالا ، مدیران خوبی نیز هستند.

قدرت تصمیم گیری بالایی دارند و با بهره گیری از هوش مالی و یا در اصطلاح “شم اقتصادی” خود می توانند میزان هزینه ها و درآمد خود را مدیریت کنند و هزینه اضافی نپردازند.

فضول هستند!

از جمله ویژگی های شخصیتی این دسته از افراد، فضول بودن آن هاست! آن ها می کوشند تا از دیگران اطلاعات به دست آورند و از تجربه شان به نحو  احسن استفاده کنند و تنها به یک سری اطلاعات مکتوب اکتفا نمی کنند.

اعتماد به نفس بالایی دارند و هرگز تسلیم نمی شوند

افراد با هوش مالی بالا ، هرگز تسلیم نمی شوند. آن ها با اعتماد به نفس و اتکا به هوش مالی سرشار خود می کوشند تا به ایده آل های خود برسند و در اصطلاح “پول پارو کنند”!

آن ها با بهره گیری از هوش مالی خود می توانند چالش های پیش آمده در مسیر خود را به آسانی حل کنند، هرگز پا پس نمی کشند و تن به شکست نمی دهند.

قدرت تمرکز بالایی دارند

این افراد همچنین تمرکز بالایی دارند و تنها بر روی هدف خود متمرکز شده اند و این اجازه را به خود نمی دهند که هر چیزی بتواند آن ها را از مسیرشان منحرف کند.

افراد با هوش مالی بالا ، بادیگاردهای خوبی هستند!

آن ها با بهره گیری از هوش مالی خود خواهند توانست تا علاوه بر کاهش هزینه های خود، از دستبرد افراد به پولشان خودداری کنند و از ثروت خود محافظت کنند.

افرادی مانند ماموران دولیتی، بانکداران، وکلا ( در صورت به وجود آمدن مشکلات قانونی برای پول) و… می کوشند تا به هر نحو که شده پول را از دستتان بیرون بکشند و برای شما سرمایه ای باقی بگذارند!

هوش مالی خود را افزایش دهید

هوش مالی خود را افزایش دهید

 

 

 

 

با توجه به تمام مطالب گفته شده در باب طریقه ثروتمند شدن، تنها راه این است که هوش مالی خود را افزایش دهید.

راهکارهای افزایش هوش مالی عبارتند از: دریافت آموزش های لازم و تخصصی، شناخت نقاط ضعف و قوت، دنبال کردن تجربه افراد موفق و ثروتمند، استفاده از نرم افزار مدیریت پروژه.

کلام آخر…

در این مقاله با نقش هوش مالی در افزایش ثروت افراد موفق و مزایا و راهکارهای افزایش هوش مالی آشنا شدید .

در این مقاله دریافتید که حتی داشتن سرمایه بالا هم نمی توانید ثروتمندشوید. درسته که به قول معروف میگن”پول، پول میاره”اما تا زمانی که نتوانیم از هوش مالی خود در جهت استفاده صحیح از سرمایه و میزان بودجه در اختیارمان استفاده کنیم، هرگز ثروتمند نخواهیم شد و به درآمد بالایی دست نخواهیم یافت.

 

 

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پیام بگذارید