انواع نرم افزارهای مدیریت پروژه به چند دسته تقسیم بندی می شود

استفاده از نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی به شما کمک می‌ کند که بتوانید حق و حقوق افراد را خیلی دقیق‌ تر محاسبه کنید؛ زمان بندی درستی داشته باشید، بودجه‌ بندی مالی را از قبل انجام دهید و خیلی از اقدامات مربوط به پروژه را به درستی و با دقت بیشتر پیش ببرید. ما در این مقاله تصمیم گرفتیم که راجع به انواع نرم افزارهای مدیریت پروژه برایتان صحبت کنیم؛ موردی که شاید خیلی به آن اشاره نشود اما اهمیت بسیار زیادی دارد.

نرم افزارهای مبتنی بر وب

یکی از انواع نرم افزارهای مدیریت پروژه که برای مدیریت پروژه استفاده می‌شود، نرم افزار برنامه تحت وب است. یعنی شما برای اینکه بتوانید این نرم افزارها به اجرا در بیاورید، فقط باید از اینترنت و مرورگر استفاده کنید. شما می‌توانید آنها را روی کامپیوتر هم به اجرا در بیاورید یا حتی از داخل مرورگر گوشی موبایل هم آنها را استفاده کنید. مزایای زیادی در مورد آنها وجود دارد به آنها نرم افزار وب بیس اپلیکیشن گفته می‌ شود. شما می‌ توانید خیلی از کسب و کارها را روی آنها مدیریت کنید و آنها را به عنوان نرم افزار حسابداری یا مدیریت پروژه‌ های ساختمانی به کار بگیرید.

انواع نرم افزار مدیریت پروژه
انواع نرم افزار مدیریت
پروژه

نرم افزارهای مبتنی بر دسکتاپ

یکی دیگر از انواع نرم افزار مدیریت پروژه،  نرم افزار مبتنی بر دسکتاپ است.. نرم افزار مبتنی بر دسکتاپ از انواع نرم افزارهای مدیریت پروژه به حساب می‌ آید. در واقع شبیه به نرم افزار تحت وب هستند؛ با این تفاوت که شما فقط می‌ توانید روی مرورگر کامپیوتر از آنها استفاده کنید. این نرم افزارها در دسکتاپ فواید زیادی دارند و به آنها نرم افزار وب بیس هم گفته می‌ شود. شما از طریق آنها می‌ توانید سوابق عملکرد مربوط به کارگران و کارمندان را به خوبی مدیریت کنید، امور مربوط به حمل و نقل مسافر یا بار را انجام دهید، روند مالی را نظارت کنید، روی حقوق و دستمزد کاملاً مدیریت داشته باشید و به طور کل نحوه کار کارکنان را تحت بررسی قرار دهید تا بتوانید مدیریت پروژه را به خوبی و بدون نقص انجام دهید.

نرم افزارهای ابری

یکی دیگر از انواع نرم افزارهای مدیریت پروژه، نرم افزار ابری است که به نرم افزارهایی گفته می‌ شود که مجبور می شوید برای کار با آنها از سرویس‌ های ابری و اینترنت استفاده کنید تا بتوانید آنها را به مرحله اجرا برسانید. سرویس‌ های ابری می‌ توانند به خوبی منابع مالی مختلف را در اختیار شما بگذارند. شما از طریق آنها می‌ توانید به شبکه فضای ذخیره سازی، پایگاه داده و سرورها دسترسی داشته باشید‌. کافی است که به اینترنت متصل شوید تا بتوانید تمام اطلاعات مربوط به نرم افزارها را مدیریت کنید و پروژه را به خوبی پیش ببرید. مطمئن باشید دقت کار با استفاده از این نرم افزارها تا حد زیادی افزایش پیدا می‌ کند.

بهترین نرم‌ افزار مدیریت پروژه

با تمام توضیحات بالا متوجه شدید که انواع نرم افزارهای مدیریت پروژه کدام است اما همیشه باید به دنبال نرم افزاری باشید که به صورت کامل و جامع می‌ تواند مدیریت کار را برایتان انجام دهد. ما نرم افزار مپسان را به شما معرفی می‌ کنیم که یکی از

پرکاربردترین‌ ها است. وقتی که وارد سایت مپسان می شوید، راجع به این نرم افزار می‌ توانید بیشتر مطالعه کنید. مزیتی که در مورد آن وجود دارد، این است که می‌ توانید آن را در وب استفاده کنید یا اینکه ترجیح دهید در گوشی موبایل شما باشد یا اینکه به صورت نرم افزار ابری آن را به کار بگیرید. در واقع همه این قابلیت‌ ها داخل نرم افزار وجود دارد. فقط کافی است که با مشاورین سایت صحبت کنید و خرید نرم افزار را انجام دهید.

جمع بندی

انواع نرم افزار مدیریت پروژه شامل موارد مختلفی می‌ شود که ما هر سه مورد را به شما توضیح دادیم و گفتیم که هر کدام چه ویژگی دارند. در واقع با شناخت آنها می‌ توانید تصمیم بگیرید که چه نوع نرم‌ افزارهایی برای شما بهتر است و چگونه باید کار مدیریت پروژه را پیش ببرید تا بتوانید حداکثر کنترل را روی شرایط پروژه داشته باشید.

منابع

software project management

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پیام بگذارید