دلایل شکست کسب و کار چیست؟

در این مقاله می خواهیم دلایل شکست کسب و کار را با یکدیگر بررسی کنیم. تا با به کارگیری نکات گفته شده، کارهایی که باعث شکست در کسب و کار شده اند را دیگر تکرار نکنیم. و  با دانش و آگاهی بیشتر وارد کسب و کار  شوید.

دلایل شکست کسب و کار

اگر کسب و کاری را آغاز کرده اید و در حین انجام کسب و کار خود دچار شکست شده اید، این شکست می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. این دلایل عبارتند از:

دلایل شکست کسب و کار

1- افکار غلط اولین علت شکست کسب و کار

داشتن یک سری افکار غلط می تواند یکی از مهم ترین دلایل شکست کسب و کار باشد. این که ما از همان ابتدای شروع کسب و کار خود انتظار داشته باشیم، که به قول معروف پول پارو کنیم، تصوری کاملا غلط و اشتباه است.

 

همه چیز دان نیستیم

 

2- خود را همه چیز دان می دانیم

یکی از  دلایل شکست کسب و کار  این است که  خودمان را همه چیز دان می دانیم و فکر می کنیم، که نیازی به مشورت و یا پرسش از دیگران نیست. و آن را  کسر شان خود می دانیم.

 

کمبود بودجه در کسب و کار

 

3- کمبود بودجه علت شکست کسب و کار

کمبود بودجه نیز می تواند یکی دیگر از دلایل شکست در کسب و کار باشد. این که در اواسط کسب و کار خود بفهمیم، که با کمبود بودجه مواجه هستیم، نشان از عدم برنامه ریزی صحیح و پیش بینی های لازم از همان ابتدای کار است. و عامل کمبود بودجه را می تواند تبدیل به یکی از عوامل مهم عدم موفقیت در کسب و کار تبدیل کند.

4- پیروی از افکار منفی

پیروی از القائات و افکار منفی می تواند یکی از دلایل شکست در کسب و کار باشد. این که مدام به خود تلقین کنید که مسیر سختی را در پیش گرفته ام و امکان ندارد که در آن موفق شوم و یا این که به القائات منفی دیگران گوش فرادهیم، پیروی از این مجموعه افکار نتیجه ای جز  ناکامی را در برنخواهد داشت.

5- عدم توجه به موقعیت مکانی

عدم توجه به موقعیت مکانی کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید، می تواند از جمله دلایل مهم  شکست در کسب و کار باشد. محیط کسب و کار شما هرچه قدر هم که شیک و پر مشتری باشد، و مشتریان هرچه قدر هم که از شما رضایت کافی داشته باشند. تا زطمانی که موقعیت مکانی شما با نوع کسب و کارتان تناسب نداشته باشد، نخواهید توانست در کسب و کار خود موفق شوید.

6- عجول بودن یکی از دلایل شکست کسب و کار

عجول بودن می تواند یکی از دلایل شکست در کسب و کار و به سرانجام نرسیدن آن باشد. نباید از همان اول انتظار ایده آل ترین ها را داشته باشیم، و بخواهیم سریع تر به نتیجه مورد نظرمان دست یابیم. رسیدن به ایده آل های مورد نظر ممکن است کمی زمان بر باشد، و در مدت زمانی کوتاه حاصل نشود.

 

عدم توانایی خلاقیت

7- عدم نوآوری و خلاقیت

تا زمانی که نوآوری و خلاقیت نداشته باشیم نمی توانیم در کسب و کار خود موفق شویم. تا زمانی که بخواهیم تقلید کورکورانه از دیگران داشته باشیم و کمی از جانب خودمان نوآوری خرج ندهیم هرگز خواهیم توانست قله های موفقیت را طی کرده و در کار خود شاخص شویم.

 

دلایل شکست کسب و کار

8- عدم تناسب ویژگی شخصیتی با کسب و کار موردنظر

اگر به تقلید از دیگران بخواهید کسب و کاری را انتخاب کنید، که با ویژگی های شخصیتی شما همخوانی نداشته باشد. و صرفا به خاطر آن که دیگران در آن حرفه و کسب و کار موفق شده اند. بخواهید  به سراغ آن کسب و کار بروید  و مطالعه و تحقیق لازم در زمینه کسب و کار مدنظر خود را نداشته باشید. هرگز نخواهید توانست به آن چه می خواهید برسید. بنابراین عدم تناسب ویژگی های شخصیتی با کسب وکار مورد نظر را می توان در لیست دلایل شکست کسب و کار فهرست کرد.

9- عدم توانایی در برقراری ارتباط با محیط کار

عدم توانایی برقراری ارتباط با محیط کسب و کار ، نتیجه عدم تناسب ویژگی هاش شخصیتی شما با نوع کسب و کار است. بنابراین بهتر است که قبل از آن که پای خود را می خواهید در مسیری قرار دهید. به قول معروف با خودتان دو دوتا چهارتا کنید، و  ببینید آیا می توانید با نوع کسب و کار مورد نظر ارتباط برقرار کنید یا نه.

10- درجا زدن سریع

توصیه من به شما این است سریع درجا نزنید. پای تصمیمات اشتباهاتان بایستید، و اگر به کسب و کاری که آغاز کرده اید علاقه مند هستید.  احیانا در حین کسب و کار خود دچار شکست شدید، از زیر آن شانه خالی نکنید و خود را کنار نکشید. این کار شما عین شکست است و از خود شکست بدتر است. هر شکست نوعی کسب تجربه است و شکست های در حین کار نباید شما را به قول معروف از تک و تا بیندازد و شما پاک کردن صورت مسئله را تنها راه حل بدانید. یکی از دلایل شکست کسب و کار می تواند همین درجازدن و زود تسلیم شدن ها باشد. با تلاش و پشتکار بیشتر قطعا به موفقیت و کامیابی خواهید رسید.

 

 

عدم رقابت پذیری

 

11- عدم رقابت پذیری و شکست در کسب و کار

تا زمانی که شما رقابت پذیر نباشید و نخواهید توانست خصلت رقابت پذیری را در خود تقویت کنید، هرگز نخواهید توانست در کسب و کار خود موفق شوید. عدم رقابت پذیری را می توان در لیست یکی از دلایل شکست کسب و کار عنوان کرد. زیرا انحصار طلبی و عدم رقابت هرگز نمی تواند منجر به پیشرفت کسب وکارتان شود،  و همیشه شما را در یک سطح نگه خواهد داشت. تا زمانی که رقابت پذیر نباشید، هرگز نخواهید توانست میان برندهای مشهور حرفی برای گفتن داشته باشید. و به قول معروف، سری میان سرها دربیاورید.

 

دلایل شکست کسب و کار

12- آشنا نبودن با فناوری های نوین

آشنا نبودن با فناوری های نوین و عدم استفاده از آن در روند کسب و کار می تواند جزو یکی از دلایل شکست کسب و کار باشد.

قطعا شما با فراگیری طرز استفاده از فناوری هایی نظیر نرم افزار مدیریت پروژه بهتر خواهید توانست کسب و کار خود را مدیریت کرده و شکست کم تری( به دلیل عوامل پیش بینی نشده) را متحمل شوید.

سخن پایانی…

سخن پایانی من با شما دوستان عزیزی که این مقاله را تا پیان مطالعه کردید، این است که بیگدار به آب نزنید و در درجه اول و به عنوان مثال برای شروع کسب و کار و بیزینس خود حتما همه جوانب را سنجیده و سپس اقدام کنید، تا متحمل هزینه های اضافی نشوید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پیام بگذارید