با اين مهارت ها ليست مخاطبين لينکدين خود را به يک شبکه حرفه‌اي تبديل کنيد


کاربران لينکدين به طور ميانگين 400 کانکشن دارند. اما آيا بزرگي شبکه مي‌تواند منجر به موفقيت شود؟ براي متخصصان پروژه موفقيت بيشتر بستگي به توانايي ساختن ارتباطات از طريق همکاري دارند. بنابراين به عنوان يک مدير پروژه، گسترش دادن شبکه ارتباطات از جمله شبکه لينکدين براي شما ضروري است.

يکي از از قابليت هاي ضروري براي يک رهبر، عملکرد شبکه اي اوست. قدرت شبکه و ارتباطات مي‌تواند پيشرفت اعضاي تيم را تسهيل کند و تأثير وسيع تري خارج از نقش اصلي آن ها داشته باشد.

رويدادها، قرار ملاقات ها، و کنفرانس ها فرصت هاي خوبي براي آشنايي با افراد جديد ايجاد مي کنند. اما افزودن مخاطبان بيشتر به شبکه لينکدين به تنهايي کافي نيست. تبديل کردن مخاطبان به يک شبکه ارزشمند ارتباطات، به سرمايه گذاري وقت و انرژي نياز دارد.

وقتي تصميم گرفتيد با چه کساني مي‌خواهيد ارتباط برقرار کنيد تا با آن ها کار کنيد بايد اسرار ساختن يک ارتباط مبتني بر همکاري را بدانيد. در ادامه به 6 مهارت که مي‌توانند ليست مخاطبين شما را به يک شبکه حرفه اي در لينکدين تبديل کند مي پردازيم.

1- تصوير واضحي از آنچه مي خواهيد به دست بياوريد داشته باشيد.

يکي از ترفندهاي مديران موفق شبکه، اختصاص دادن زمان براي هرگونه همکاري مي باشد. آنها هميشه از زمانشان براي ارزش بخشيدن به روابط استفاده مي کنند. هدف از شروع يک رابطه ممکن است واضح باشد اما در ادامه پي بردن به علاقه مندي ها و دلايل همکاري يکديگر مي ‌تواند به شفافيت اهداف رابطه کمک کند و به يک همکاري مؤثر منجر شود.

2- هدايت کنيد و تبعيت کنيد.

افرادي که در مشارکت با ديگران موفق هستند به اين دليل است که به تعامل با ديگران اهميت مي دهند و به ايده هاي ديگران احترام مي گذارند. آن ها براي رسيدن به نتايج سودمند متقابل، بين رهبر بودن و پيروي کردن انعطاف دارند. رهبران موفق با افراد گوناگون، مکان‌هاي مختلف و حوزه‌هاي کاري گوناگون ارتباط برقرار مي‌کند. 

اطلاعات و ارزش هايي که مي توانيد به رابطه ببخشيد را دست کم نگيريد. تحقيقات نشان داده‌اند تمرکز کردن بر روي تفاوت‌ها به جاي پنهان کردن آن مي ‌تواند باعث ايجاد ايده هاي جديد شود و يک همکاري موثر ايجاد کند. بنابراين از تفاوت ها و شباهت هايتان با يکديگر آگاه باشيد و در مورد اينکه چگونه هر کدام مي توانند به رابطه ارزش ببخشند گفتگو کنيد.

3- همدلي را تمرين کنيد.

يک مدير شبکه موفق ميداند که افراد نظرات و شيوه هاي کاري متفاوتي دارند. بنابراين سعي مي کند با رفتار سازگار خود رابطه را تسهيل کند و ديگران را به اين کار تشويق کند. افراد هميشه در حال تغيير اولويت ها بر اساس نيازهايشان هستند. بنابراين وقتي يک نفر به طور ناگهاني تغيير رفتار مي دهد، تلاش کنيد محدوديت هايي که باعث ايجاد مشکلات شده‌اند را بفهميد.

4- پذيراي دريافت بازخورد باشيد.

همکاري موفق شامل دريافت و ارسال بازخورد مي شود. گاهي شما به عنوان مدير مجبور مي شويد به اعضاي گروه بازخورد بدهيد. همکاري يک شرايط متفاوت با رهبري است که در آن قدرت براي ما نيست. ممکن است در دريافت بازخوردها که طبيعتاً هميشه مثبت نيستند احساس راحتي نداشته باشيم. بازخورد ها به جاي تخريب روابط مي ‌توانند باعث يادگيري و پيشرفت شوند و به ما آموزش دهند چگونه مي توانيم به طور مؤثر با يکديگر کار کنيم.

5- صحبت کردن را متوقف کنيد و گوش فرا دهيد.

اغلب وقتي تصور مي کنيم که در حال گوش دادن هستيم، در واقع در حال فکر کردن به اين هستيم که چه پاسخي بايد بدهيم. گوش ندادن مي تواند منجر به بدفهمي، هدر رفتن زمان و از دست رفتن فرصت ها شود. همچنين مي تواند از دريافت علامت هايي که طرف مقابل مي فرستد جلوگيري کند و احترام را از بين ببرد.

6- چگونه نه گفتن را بياموزيد.

گاهي همکاري‌ها بار اضافي دارند. ما هميشه فشارهاي کاري براي کمک کردن به همکارانمان را متحمل مي شويم که در نتيجه باعث هدر رفتن زمان مفيدمان مي شود. ممکن است اين حجم از درخواست ها باعث ايجاد احساس منفي در ما شود. در اينجا بايد چگونه نه گفتن را بياموزيم. زمان و انرژي ما منابع محدودي دارند. بنابراين هر درخواست براي مشارکت در پروژه‌هاي ديگران، توانايي شما براي رسيدگي به کارهاي خودتان را محدود مي‌کند.

بنابراين به عنوان يک مدير پروژه، گسترش دادن شبکه ارتباطات از جمله شبکه لينکدين براي شما ضروري است. نرم افزار مديريت پروژه آنلاين مپسان يکي از ابزارهايي است که مي تواند شما را در مديريت تيم خود ياري کند. شما با استفاده از اين نرم افزار مي توانيد وظايف مربوط به پروژه هاي خود را تعريف کنيد تا هر کاربر وضعيت پيشرفت وظايف خود را ثبت کرده و از طريق کارتابل براي شما ارسال کند.

شما مي توانيد در مقاله هاي بعدي با 11 مهارت براي مديريت پروژه و چند استراتژي براي تبديل شدن به يک مدير حرفه اي آشنا شويد. همين طور کارمنداني که شايستگي ترفيع دارند را شناسايي کنيد و در مورد اهميت ارتباطات با افراد گروه در پروژه بيشتر بخوانيد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پیام بگذارید