زمان انجام پروژه خود را کوتاه تر کنید

در این مقاله میخواهم با شما راجع به نحوه کوتاه تر زمان انجام پروژه و این که چگونه زمان انجام پروژه های خود را کوتاه تر کنیم، با شما سخن بگویم.

فرض کنید که کارفرما یک پروژه به شما محول کرده است و شما بنا به نوع پروژه و هدفی که پروژه دنبال میکند، به مدت 12 ماه زمان نیاز دارید تا انجام پروژه محول شده را پیش ببرید. اما کارفرما به شما 8 ماه بیشتر فرصت نداده و انتظار دارد تا در ظرف مدت 8 ماهه، انجام پروژه خود را به پایان برسانید. در این صورت باید چه کنید؟

در ادامه مقاله، من به شما راهکارهایی ارائه میدهم که با استفاده از آن ها راحت تر بتوانید زمان بندی انجام پروژه خود را تنظیم کنید و در کم ترین مدت زمانی که کارفرما از شما اتظار دارد، پروژه محوله را به پایان برسانید.

راهکارهای کوتاه تر کردن زمان انجام پروژه

1- کار در شیفت اضافه

در صورتی که کارفرما از شما میخواهد زمان انجام پروژه تان را کوتاه تر کنید و شما را ملزم به انجام پروژه در کم ترین مدت زمان ممکن کرده است می توانید به این منظور، شیفت اضافه تری را برایز انجام پروژه کاری بایستید که در این صورت، کارفرما باید هزینه بیشتری را هم انجام دهد.

راهکارهای کوتاه تر کردن زمان انجام پروژه

2- کاهش حد ایده آل در انجام پروژه

اگر فرد ایده آل گرایی باشید و دوست داشته باشید که هر کار و یا پروژه ای را با ایده آل ترین حالت ممکن انجام دهید، ممکن است انجام کار و یا پروژه ای که کارفرما به شما سپرده کمی بیشتر طول بکشد و در صورتی که کارفرما از شما می خواهد که زمان انجام پروژه خود را کوتاه تر کنید، باید تا جایی که ممکن است از ایده آل هایتان کوتاه بیایید تا پروژه در کم ترین زمان ممکن خود انجام شود.

توجه داشته باشید که کاهش حد ایده آل گرایی برای سریع تر انجام دادن پروژه های کاری به معنی کاهش کیفیت انجام پروژه نیست

3- انجام همزمان پروژه های کاری

در صورتی که کارفرما به شما مهلت زمان کم تری برای انجام پروژه داده است و از شما میخواهد تا زمان انجام پروژه های خود را کوتاه تر کنید، میتوانید پروژه های کاری را به صورت همزمان انجام دهید و البته باید به این موضوع دقت داشته باشید که در زمان انجام چندین کار در مدت زمانی کوتاه، کیفیت پروژه های کاری که در دست دارید کاهش نیابد.

4- با استفاده از برنامه زمانبندی، زمان انجام پروژه های خود را کوتاه تر کنید

اگر همزمان چندین پروژه کاری در دست دارید و باید در مدت زمان کم تری پروژه های خود را تحویل دهید، می توانید بنا به نوع پروژه ای که در دست دارید، برای آن برنامه زمانبندی تعیین کنید و پروژه های خود را در آن مدت برنامه زمانبندی و بر حسب اولویت بندی کارها تعیین کرده اید انجام دهید.

5- زمان خود را مدیریت کنید

همان طور که می دانید، مدیریت زمان در همه جا به کار می آید. آشنایی با تکنیک های مدیریت زمان و آشنایی با اصول روانشناسی مدیریت زمان برای افزایش انگیزه کاری، می تواند به شما کمک کند که زمان انجام پروژه های خود را کم تر کرده و کارفرما را از خود بتوانید راضی نگه دارید.

6- استفاده از انواع روش های مدیریت پروژه

برای کوتاه تر کردن زمان انجام پروژه های خود می توانید، از انواع روش های مدیریت پروژه استفاده کنید و با استفاده از روش و یا روش های متناسب با نوع پروژه خود، به عنوان مدیر پروژه بهتر خواهید توانست پروژه های خود را در مدت زمان کم تر انجام داده و کارفرما را از خود راضی نگه دارید و همچنین زمینه را برای پیشرفت کاری خود هموار سازید.

7- مدیریت ریسک های موجود در پروژه

همان طور که در مقالات قبل با نحوه مدیریت ریسک و نقش آن در پیشبرد بهتر اهداف پروژه آشنا شدید،  با پیش بینی ریسک های موجود در پروژه در هنگام انجام پروژه کاری، به شما کمک خواهد کرد تا با انجام برنامه ریزی دقیق تر، پاسخ دهی بهتری به ریسک های موجود در پروژه داشته باشید و با مدیریت ریسک های موجود در پروژه در مدت زمانی کوتاه تر، پروژه خود را بتوانید سریع تر پیش ببرید.

با مدیریت صحیح و موثر ریسک های موجود در پروژه، مطمئنا خواهید توانست در مدت زمان تعیین شده از سوی کارفرما، شما و هم تیمی هایتان بتوانید زمان انجام پروژه ها را کوتاه تر کرده و به کارفرمای خود نشان دهید که بهترین فرد را برای مدیریت پروژه های کاری شرکت خود استخدام کرده است.

مدیریت ریسک های موجود در پروژه

9- هدایت موثر تیم پروژه کاری، زمان انجام پروژه های شما را کوتاه تر خواهد کرد

هدایت و رهبری موثر تیم کاری، مشخص کردن دقیق وظایف هر یک از افراد تیم و برقراری ارتباط خوب با اعضای تیم می تواند به بهترین نحو کارگشا باشد و به شما کمک کند تا  زمان انجام پروژه های خود را کوتاه تر کرده و پروژه را در سر موعد مقرر تحویل دهید و در کنار آن بتوانید خوش قولی تان را به کارفرمای خود اثبات کنید.

10- هماهنگی کارفرما و مدیر پروژه

علاوه بر آن که هدایت و رهبری موثر تیم کاری می تواند زمان انجام پروژه ها را کوتاه تر کند، هماهنگی میان کارفرما و مدیر پروژه نیز شرط است.

این که کارفرما بدون فراهم آوردن منابع مالی لازم، عدم حمایت از اعضای پروژه و همچنین مدیر پروژه، انتظار داشته باشد که پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود، واقعا توقع نابه جایی است.  کارفرما نیز باید به مدیر پروژه کمک کند و با او هماهنگ باشد تا مدیر پروژه نیز با کمک اعضای تیم خود بتواند در مدت زمان تعیین شده برای انجام پروژه، کار را تحویل دهد.

11- استخدام مدیر پروژه کاربلد و باتجربه در زمینه پروژه کاری مدنظر نیز می تواند به کوتاه تر کردن زمان انجام پروژه کمک کند

به عنوان یک کارفرما باید این موضوع را نیز مدنظر داشته باشید که اگر میخواهید پروژه هایتان در کوتاه ترین مدت زمان ممکن و در زمان تعیین شده از سوی شما به عنوان کارفرما انجام شود، استخدام یک مدیر پروژه ماهر و کاربلد که در کار خود تخصص داشته باشد و بتواند به خوبی با کار خود و همچنین اعضای تیم داشته باشد، می تواند به شما کمک کند تا از اتلاف وقت پروژه کاری جلوگیری شود و مدت زمان انجام پروژه کوتاه تر شود.

12- استفاده از نرم افزار

همچنین با استفاده از نرم افزار  بهتر خواهید توانست برنامه زمانبدی و اولویت بندی پروژه های خود را انجام دهید و از زمانی که در اختیار دارید به بهترین نحو ممکن استفاده کنید و نهایت بهره را از آن ببرید.

استفاده از دو نرم افزار مدیریت پروژه و نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی، به تناسب نوع پروژه ای که در دست دارید می توانید به شما بسیار کمک کننده باشد و با در اختیار قرار دادن اطلاعات دقیق، شما را در مدیریت هوشمند و کارای پروژه هایتان یاری کند تا در کم ترین زمان ممکن، پروژه خود را به پایان برسانید و آن را تحویل کارفرمای خود دهید.

سخن آخر…

در این مقاله آموختید که چگونه با به کارگیری راهکارهای ارائه شده خواهید توانست مدت زمان انجام پروژه های خود رو کوتاه تر کرده و زمانی که برای انجام پروژه در اختیار دارید را مدیریت کنید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پیام بگذارید