دلایل شکست کار تیمی را بدانید.

همان طور که میدانید، تیم به مجموعه ای از افراد میگویند که به خاطر به سرانجام رساندن یک هدف مشترک با یکدیگر همکاری میکنند و در آن هر فرد مسئول انجام دادن حیطه تخصصی کار خود است تا تیم بتواند در به سرانجام رساندن یک پروژه و یا کسب و کار موفق باشد. گاهی اوقات، کار تیمی با شکست مواجه میشود که در این مقاله به بررسی دلایل شکست کار تیمی خواهیم پرداخت.

 

 

دلایل شکست کار تیمی

دلایل شکست کار تیمی

برای شکست کار تیمی دلایل زیادی وجود دارد. از جمله دلایل شکست کار تیمی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- عدم آشنایی با نحوه کار تیمی جزو اولین دلایل شکست کار تیمی

این که اعضای تیم نتوانند در یکی گروه کاری در  کنار یکدیگر کار کنند و پروژه را به سرانجام برسانند و منجر به شکست پروژه کاری شوند، میتواند عدم آشنایی اعضای تیم با نحوه کار گروهی باشد. مدیر منابع انسانی شرکت و یا سازمان باید از  آغاز دقت کند که افرادی با روحیه کار تیمی استخدام کند.

2- مدیریت پروژه غیر صحیح

قطعا مدیر پروژه کاری هم می تواند از جمله دلایل شکست کار تیمی باشد. وقتی مدیر منابع انسانی یک شرکت، کسی را به عنوان مدیر پروژه انتخاب کند که هیچ صلاحیت و تجربه ای در مدیریت و رهبری اعضای تیم ندارد و  یا ارتباطات ضعیفی دارد، آن مدیر به هیچ وقت نخواهد توانست اعضای تیم پروژه را در مسیر اهداف پروژه پیش ببرد و کار را به سرانجام برساند.

3- عدم پاسخگو بودن

اگر اعضای تیم در قبال وظایفی که در به سرانجام رساندن پروژه دارند پاسخگو نباشند، نمی توان انتظار داشت که روند انجام کار به خوبی پیش برود. اگر اعضای تیم تعهد کاری نداشته باشند، بعید است که انجام یک پروژه کاری و یا یک کسب و کار به موفقیت برسد و به اهداف خود دست یابد.

 

دلایل شکست کار تیمی

4- فقدان محیط کاری صمیمی و عدم اعتماد اعضای تیم به یکدیگر

تا زمانی که یک محیط کار فضای صمیمی و دوستانه ای نداشته باشد، اعتماد بین اعضای تیم به خودی خود از بین خواهد رفت و زمانی هم که اعتمادی میان اعضای تیم پروژه وجود نداشتاه باشد، نمی توان انتظار داشت که پروژه طبق انتظار و براساس آن چه از قبل برنامه ریزی شده پیش برود و همین عدم اعتماد میتواند منجر به شکست کار تیمی شود.

5- عدم استفاده از ایده های اعضای تیم جزو مهم دلایل شکست کار تیمی

در یکی محیط کاری خشک و غیر صمیمی همچنین چیری به نام ایده های خلاقانه وجود ندارد. در محیطی با مدیریت کلاسیک، کار تیمی با شکست مواجه خواهد شد.

6- دلایل شکست کار تیمی  فقدان مهارت حل مسئله

قطعا یک محیط خشک و غیر صمیمی کاری به اعضای تیم این فرصت را نخواهد داد که بخواهند مهارت حل مسئله را در خود تقویت کنند و در نتیجه میتوانددلایل شکست کار تیمی و به سرانجام نرسیدن اهداف پروژه شود.

تا زمانی که مهارت مهمی به نام حل مسئله در میان اعضای تیم وجود نداشته باشد و اعضای تیم ندانند که در مواقع بروز ریسک و یا بحران در حین انجام پروژه و یا کسب و کار چگونه میتوانند مشکل پیش آمده را در کوتاه ترین زمان ممکن حل کنند، کار تیمی و در نهایت پروژه، منجر به شکست خواهد شد.

 

 

دلایل شکست کار تیمی

چگونه از شکست در کار تیمی جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از شکست در کار تیمی باید از ابزارهای بروز و سبک مدیریت مدرن استفاده کرد. در ادامه به تفصیل به بررسی هر کدام از این موارد پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

استفاده از  سبک مدیریت مدرن

امروزه با به کارگیری شیوه و سبک مدیریت مدرن، تا حدود زیادی از شکست کار تیمی جلوگیری شده است؛ اما هنوز برخی شرکت ها هستن که از شیوه و سبک مدیریت کلاسیک برای اداره پروژه استفاده میکنند که این میتواند منجر به شکست کار تیمی در این گونه شرکت ها شود و یکی از راه حل جلوگیری از وقوع چنین پیشامدی، استفاده از سبک مدیریت مدرن است.

استفاده از ابزارهای به روز

استفاده از ابزارهای به روز و به روز بودن در انجام هر کاری می تواند منجر به موفقیت در انجام آن کار شود و میتواند ابزاری مفید برای جلوگیری از شکست کار تیمی باشد.

بسته به نوع پروژه ای که در دست دارید می توانید از  دو نرم افزار مدیریت پروژه و یا نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی استفاده کنید و طریقه کار با نرم افزار را به اعضای تیم کاری خود آموزش دهید.

سخن آخر

در این مقالاه در مورد دلایل شکست کار تیمی و راه حل های آن با شما صحبت کردیم. استفاده از سبک مدیریت مدرن ، استفاده از به روزترین نرم افزارها و فناوری های روز، استفاده از  ایده های خلاقانه اعضای تیم، داشتن مهارت حل مسئله و از همه مهم تر استخدام افرادی با داشتن روحیه کار تیمی می تواند از شکست کار تیمی جلوگیری کند و پروژه شما به بهترین نحو ممکن پیش برود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پیام بگذارید