روش های اعتمادسازی در محیط کار

آیا شما به عنوان یک مدیر موفق دلتان می خواهد که با روش های اعتمادسازی در محیط کار آشنا شوید؟ در ادامه مقاله با من همراه شوید تا شما را با این روش ها و همچنین مزایای اعتمادسازی در محیط کار آشنا کنم.

اعتمادسازی مخصوصا در محیط کار و یا در میان اعضای یک سازمان، مسئله ای بسیار مهم و حیاتی است. اعتمادسازی در یک ارگان، نیازمند آشنایی با روش های اعتمادسازی در محیط کار است که در ادامه آن ها را به صورت مختصر برایتان بیان خواهم کرد.

روش های اعتمادسازی موثر در محیط کار

روش های اعتمادسازی در محیط کار

1- اولین و مهم ترین روش برای اعتمادسازی در محیط کار  این است که شما به عنوان مدیر یک سازمان، با کارمندان خود ارتباط صمیمی برقرار کنید و  به آن ها این اجازه را بدهید که در  گفتگوی با شما و یا در جلسات کاری، بتوانند آزادانه اظهار نظر کنند. چنین رویکردی قطعا باعث آن خواهد شد که کارکنان سازمان، ارتباط صمیمی تری با شما داشته باشند و یک اعتماد درون سازمانی شکل بگیرد.

2- دومین روش برای اعتمادسازی در محیط کار این است که مدیر یک سازمان، کارکنان خود را به خاطر اشتباهاتی که احیانا از آن ها سرزده، تحقیر و یا توبیخ سختی نکند و به آن ها فرصت اشتباه کردن و آزمون و خطا بدهد  و “شکست، زمینه ساز موفقیت و پیشرفت است” را باور داشته باشد.

قطعا شما هم به عنوان یک مدیر، اشتباهاتی از شما سر زده و  شما با اصلاح و رفع آن اشتباهات، توانسته اید که مدیر یک شوید. پس اکنون که مدیر هستید، به کارکنان خود نیز فرصت اشتباه کردن را بدهید و  آن ها را به جبران آن اشتباهات تشویق کنید تا بعدا آن ها هم مانند شما بتوانند تبدیل یه یک مدیر موفق شوند.

این رویکرد در درازمدت قطعا می تواند باعث آن شود که میان شما و کارکنان سازمان، یک ارتباط دوستانه به وجود بیاید و در محیط کار خود، اعتمادسازی کرده باشید.

3- شما به عنوان مدیر یک سازمان و برای اعتمادسازی در محیط کارخود، باید سعی کنید تا به عقاید و نظرات گوناگون کارکنان خود احترام بگذارید و به آن ها این فرصت را بدهید که حتی بتوانند از شما و یا فرهنگ سازمانی موجود انتقاد کنند.

4- برای اعتمادسازی در محیط کار، گاهی این فرصت را به مدیران ارشد اجرایی سازمان خود بدهید تا صرف نظر از موقعیت و سمت شغلی که دارند، با سایر کارکنان سازمان، ارتباط صمیمانه ای داشته باشند و در جلسات آن ها شرکت کنند. به کارگیری این روش قطعا موجب آن خواهد شد که میان اعضای سازمان، ارتباط بهتری شکل بگیرد و اعتمادسازی به شیوه موثری انجام شود.

5- کمی تواضع و فروتنی داشته باشید و از گفتن اشتباهاتی که در  حین تصمیم گیری هایتان مرتکب شده اید، نهراسید. اقرار به اشتباهات، برخلاف تصور عده ای از مدیران، به هیچ وجه از اقتدار و ابهت شما نخواهد کاست؛ بلکه به شما این فرصت را خواهد داد که با کارکنان سازمان،  ارتباط بهتری برقرار کنید و  آن ها گفتگوی راحت تری بتوانند با شما داشته باشند و اگر احیانا اشتباهی را مرکتب شده اند، از گفتن آن به شما نهراسند. یقینا به کارگیری این روش موجب آن خواهد شد که اعتمادسازی در محیط کار شکل بگیرد.

6- پیگیر اوضاع و احوال کارکنان خود شوید. از آن ها احوال پرسی کنید. از زندگی شخصی شان سوال کنید تا اگر احیانا در زندگی شان به مشکلی برخورده اند، شما نه به عنوان یک مدیر، بلکه به عنوان یک فرد دلسوز ، در حد توان خود بتوانید باری از روی دوش آن ها بردارید و به آن ها کمک کنید.

7- صادق باشید! یقینا یک مدیر دروغگو هرگز نخواهد توانست اعتماد کارکنان خود را به خودش جلب کند و اهداف سازمان را پیش ببرد. برای اعتمادسازی در محیط کار و در میان کارکنان اعضای سازمان، سعی کنید صداقت را پیشه خود سازید. این روش موجب آن  خواهد شد که کارکنان سازمان بتوانند اعتماد بیشتری به شما داشته باشند.

مزایای اعتمادسازی

مزایای اعتمادسازی

  • بهتر پیش رفتن اهداف سازی
  • افزایش بازدهی و کیفیت کار
  • شکل گیری روحیه کار تیمی در کار

کلام آخر…

امیدوارم مطالب ارائه شده در این مقاله بتواند شما مدیران عزیز  را با اعتماد سازی در محیط کار ، آشنا کرده و شما نیز با به کارگیری این روش ها بتوانید اهداف سازمانی خود را بهتر پیش برده و همه از شما به عنوان یک مدیر موفق یاد کنند.

مطالب مرتبط:

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پیام بگذارید