چند راهکار ساده برای افزایش درآمد کسب و کار

شما هم به عنوان مدیر یک کسب کار ممکن است مانند بسیاری از مدیران که در حوزه دیگری مشغول به کار هستند، دغدغه افزایش درآمد در کسب و کار خود را داشته باشید و دلتان می خواهد به سود بیشتری در کسب و کارتان دست یابید. اگر علاقه مند به هوش مالی هستید بر روی لینک کلیک کنید.

در ادامه مقاله به شما مدیران عزیز کسب و کار راهکارهایی را ارائه خواهیم داد تا بتوانید به درآمد بیشتری در  کسب و کار خود دست یابید.

پول، خوشبختی نمی آورد!

احتمالا این جمله را بارها و بارها از زبان افراد مختلف و یا در فیلم و سریال ها شنیده اید! اصلا گیریم که این حرف هم درست باشد و پولدار بودن هزاران دغدغه و مشکلات را با خود داشته باشد. اما مطمئنا بی پولی و فقر نیز خوشبختی نمی آورد.

به عنوان مثال، وقتی شما شرکت و یا بنگاهی تاسیس می کنید، انتظار دارید که ماه به ماه و  یا سال به سال درآمدتان افزایش پیدا کند. مطمئنا شما دوست ندارید به خاطر آن که پولدار بودن می تواند دردسرها و دغدغه های خود را داشته باشد، دوست داشته باشید که درآمدتان روز به روز کاهش یابد.

در ادامه مقاله می خواهیم به شما راهکارهایی برای افزایش درآمد در کسب و کارتان ارائه دهیم تا به پول بیشتر، درآمد بیشتر و در نهایت، خوشبختی بیشتر دست یابید!

 راهکارهایی برای افزایش درآمد در کسب و کار

1- مدیریت هزینه و درآمد

عدم کنترل و مدیریت درآمد و هزینه به طور صحیح، در دراز مدت و یا حتی گاهی در کوتاه مدت می تواند برایتان مشکل آفرین باشد. حوزه کسب و کار شما را با کمبود بودجه مواجه کند و شرکت شما با کاهش درآمد مواجه شود.

مدیریت هزینه و درآمد به شما کمک خواهد کرد تا به راحتی بتوانید میزان هزینه و درآمد شرکت تحت مدیریت خود را شناسایی کنید و به افزایش درآمد در  کسب و کار  خود کمک کنید.

 

افزایش درآمد کسب و کار

2-طبقه بندی اطلاعات مورد نیاز در حوزه کسب و کار

یکی از راهکارهای افزایش درآمد در کسب و کار، طبقه بندی اطلاعات مورد نیاز در کسب و کار است. شما بهتر خواهید توانست از اوضاعی که در آن فعالیت می کنید مطلع شوید و باعث بالا رفتن سود خود شوید.

3- مدیر زمان خود باشید

برای افزایش درآمد در کسب و کار خود، بهتر است قبل از آن که خود را مدیر شرکت و یا کسب و کاری بدانید، خود را مدیر زمانتان بدانید. مدیریت زمان صحیح می تواند به شما مدیران کسب و کار کمک بیشتری برای کسب سود بیشتر و افزایش درآمدتان بکند.

زمان خود را برای هزینه های غیر ضروری و غیر لازم هدر ندهید. زیرا همان طور که می دانید وقت طلاست و باید بهترین استفاده را از آن کرد. زمان خود را برای برنامه ریزی هزینه های ضروری تر شرکت و  یا کسب کار خود صرف کنید.

4- با فروشندگان بیشتری در ارتباط باشید

برای کسب درآمد بیشتر، بهتر است تا با فروشندگان بیشتری در ارتباط باشید تا از قیمت های روز آگاه باشید و میزان سود شرکت خود را افزایش دهید.

5- با توجه به میزان بودجه شرکت، برنامه ریزی کنید

یکی دیگر از راهکارهای افزایش درآمد در کسب و کار  این است که به میزان بودجه ای که در حال حاضر در اختیار دارید. توجه داشته باشید تا با توجه به میزان بودجه در اختیار خود، برنامه ریزی انجام دهید که میزان سود شرکت خود را بالا ببرید.

عدم توجه به این موضوع علاوه بر  آن که موجب کاهش درآمد بنگاه کسب و کار شما می شود، می تواند هزینه های بیشتری را برای شما در برداشته باشد.

به عنوان مثال، شما فرض کنید که قصد انجام یک پروژه را در سر دارید. اما با توجه به حساب کتاب هایی که انجام داده اید، می بینید که بودجه انجام چنین پروژه ای را ندارید. چاره کار را در آن می بینید که وام های کلان با سود بالا بگیرید تا بتوانید پروژه تان را پیش ببرید.

در صورتی که توان بازپرداخت وام با سود بالا نداشته باشید. دچار کسری بودجه و عدم توانایی در پرداخت کارکنان خواهید شد و به جای افزایش درآمد در کسب و کار خود، متحمل هزینه های بیشتری خواهید شد.

 

افزایش درآمد

6- کمی مثبت اندیش باشید

اگر بر فرض مثال هم تا به این جای افزایش درآمد در کسب و کار، دچار ضرر شده اید، اصلا لازم نیست نگران باشید. کافی است مثبت اندیش باشید و به خود فرصت جبران بدهید؛ اگرچه این فرآیند ممکن است کمی زمانبر باشد. اما ناامیدی شما از ادامه روند فعالیت، مطمئنا باعث افزایش درآمد نخواهد شد و به شما لطمه بیشتری در کوتاه مدت و بلند مدت وارد خواهد کرد.

7- استفاده از نرم افزار مدیریت پروژه

شما مدیران عزیز کسب و کار همچنین می توانید با استفاده از یکی از دو نرم افزار مدیریت پروژه و یا نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی، به افزایش درآمد در کسب و کار خود برسید

سخن آخر

در این مقاله با راهکارهای افزایش درآمد در کسب و کار آشنا شدید. مطمئنا با دانستن این راهکارها و با آگاهی بیشتر، بهتر خواهید توانست درآمد خود را افزایش دهید و به سود مدنظر در کار خود دست یابید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پیام بگذارید