با قانون 15 دقیقه بیشتر آشنا شوید

قانون 15 دقیقه چیست؟ تا به حال نام چنین قانونی به گوشتان خورده است؟ شاید اسم این قانون  زیاد به گوشتان خورده باشد؛ اما آشنایی چندانی با آن نداشته باشید.

در این مقاله می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که قانون 15 دقیقه چیست و چه تاثیری می تواند در زندگی ما داشته باشد و چه نقشی را ایفا کند.

قانون 15 دقیقه دقیقه ، دقیقا از چه چیز صحبت می کند؟

قانون 15 دقیقه صحبتی مهم با ما دارد! صحبت از تغییر خرده عادت های منفی که به مرور زمان تبدیل به عادت شده اند و ترک آن ها دشوار است.

جالب است بدانید که مردم ژاپن نیز با استفاده از همین قانون توانسته اند به پیشرفت های چشمگیری دست پیدا کنند که اکنون شاهد آن هستیم. در واقع، آن ها نه به یکباره، بلکه تنها با روزی 15 دقیقه وقت گذاشتن بر روی عادات و فعالیت های مثبت روزانه توانسته اند به یکباره خود را تبدیل به غول صنعت در دنیا بدل کنند!

در ادامه در مورد شیوه بکارگیری قانون 15 دقیقه و کاربرد آن در زندگی روزمره بیشتر صحبت خواهیم کرد.

شیوه استفاده از قانون 15 دقیقه

شما می توانید در طول روز، 15 دقیقه را به انجام فعالیت های مورد علاقه خود اختصاص دهید. به طور مثال، روزی 15 دقیقه را به یادگیری زبان مورد علاقه خود اختصاص دهید، روزی 15 دقیقه پیاده روی کنید و…

مراحل استفاده از قانون 15 دقیقه

علایق خود را مشخص کنید

در گام اول و برای استفاده بهتر از قانون 15 دقیقه  ابتدا باید علاقه مورد نظر  خود را مشخص کنید. به طور مثال، اگر علاقه مند هستید که که به یک تا چند زبان زنده دنیا تسلط داشته باشید، می توانید با استفاده از قانون 15 دقیقه به راحتی به آن برسید.

شما می توانید در طول روز، بازه زمانی 15 دقیقه ای برای خود مشخص کنید و آن 15 دقیقه را به انجام فعالیت و هدف مورد علاقه خود بپردازید.

بر اساس بازه زمانی و قانون 15 دقیقه برنامه ریزی کنید

حال که نوع هدف و فعالیت مورد نظر خود را مشخص کردید، در این مرحله نوبت به برنامه ریزی می رسد.

اگر همزمان چند فعالیت و هدف مورد علاقه دارید، می توانید با استفاده از قانون 15 دقیقه و انجام برنامه ریزی دقیق برای هر یک از این فعالیت ها، در هر بخش از فعالیت های برنامه ریزی شده خود، 15 دقیقه را به انجام هر یک از آن ها اختصاص دهید.

به مرور زمان و با ادامه همین روند، در بلندمدت خواهید توانست به اهداف مد نظر خود دست پیدا کرده و از زندگی خود لذت بیشتری ببرید.

مزایای استفاده از قانون 15 دقیقه

مدیریت بهتر زمان

مدیریت بهتر زمان

با استفاده از قانون 15 دقیقه به راحتی خواهید توانست مدیریت زمان بهتری داشته باشید و از زمانی که در اختیار شماست نهایت بهره و استفاده را ببرید.

با استفاده از قانون 15 دقیقه ، حتی یک دقیقه از زمان شما نیز به بطالت نخواهد رفت و شما بدون آن که خستگی زیادی احساس کنید، به تمام فعالیت های مورد علاقه روزمره خود خواهید رسید و با تکرار هر روزه این قانون، احساس بهتری به شما دست خواهد داد.

تاثیر ذهنی مثبت

تاثیر ذهنی مثبت

استفاده از قانون 15 دقیقه می تواند تاثیر ذهنی بسیار مثبتی داشته باشد؛ این تاثیر ذهنی مثبت می تواند هر روز عادات مثبت بیشتری را در ما تقویت کند و ما را یک قدم به آرزوهایمان نزدیکتر کند و موجب افزایش بهره وری و بازده بالاتر شود.

خو گرفتن با عادات مثبت و دست برداشتن از عادات منفی مخرب

خو گرفتن با عادات مثبت

همین 15 دقیقه های به ظاهر ناچیز و تاثیرات مثبت ذهنی می تواند منجر به می تواند تاثیرات بلندمدتی در زندگی شما داشته باشد و باعث آن شود که به مرور زمان، دست از عادات منفی و بعضا مخرب خود بردارید و آن را با انجام فعالیت های مفید و در عین حال مورد علاقه جایگزین کنید و با عادات مثبت روزمره خود بیشتر خو بگیرید.

کاربرد قانون 15 دقیقه در زندگی روزمره

در این بخش به چند نمونه از سایر کاربردهای مهم قانون 15 دقیقه در زندگی روزمره خواهیم پرداخت تا با ابعاد و گستره کاربردی قانون 15 دقیقه بیشتر آشنا شوید.

ورزش کردن

ورزش کردن

اگر به ورزش کردن علاقه مند هستید و دوست دارید به اندام زیبایی برسید، با استفاده از قانون 15 دقیقه به مرور زمان خواهید توانست ورزش را تبدیل به یک عادت مثبت و جدانشدنی از زندگی خود بکنید و نتایج بهتری را شاهد باشد.

به عنوان مثال، شما روزانه تنها با 15 دقیقه پیاده روی کردن، علاوه بر آن که یک عادت روزمره مثبت در خود ایجاد کرده اید، در بلند مدت  خواهید توانست به تناسب اندام ایده آل و مد نظر خود دست یابید.

مطالعه کردن

مطالعه کردن

اگر مطالعه کردن برایتان یک کار سخت به نظر می آید و یا فکر می کنید که در طول روز به اندازه کافی فرصت آن را ندارید که کمی مطالعه داشته باشید، قانون 15 دقیقه می تواند بسیار کمک کننده باشد.

شما تنها با اختصاص روزانه 15 دقیقه به مطالعه و با گذر زمان، مطالعه جزو عادات روزانه تان خواهد شد.

مطمئنا هر چقدر که مشغله کاری هم داشته باشیم، 15 دقیقه فرصت پیدا خواهیم کرد که در طی آن 15 دقیقه، کتاب مورد علاقه و … را مطالعه کنیم و عادت به خواندن و مطالعه را تبدیل به یک عادت مثبت و روزمره در خود نماییم.

استفاده از قانون 15 دقیقه برای گسترش روابط اجتماعی روزمره

"استفاده

شما از قانون 15 دقیقه حتی می توانید در روابط اجتماعی روزمره خود نیز استفاده کنید. اگر دچار ضعف در روابط اجتماعی هستید، با استفاده از قانون 15 دقیقه به راحتی خواهید توانست روابط اجتماعی خود را تقویت کرده و روابط موثرتری با دیگران داشته باشید.

بدین منظور، شما می توانید روزانه و در یک بازه زمانی مناسب، 15 دقیقه را به گفتگو با دیگران بپردازید. به مرور زمان، این 15 دقیقه گفتگوی روزمره تبدیل به عادت هر روزه تان خواهد شد و شما به راحتی توانسته اید روابط اجتماعی خود را با دیگران گسترش دهید.

بهره گیری از نرم افزار مدیریت پروژه

در کنار بکارگیری قانون 15 دقیقه و تقویت عادات مثبتی که منجر به بهبود کیفیت زندگی و پیشرفت های روزافزون تان می شود، با بهره گیری از نرم افزار مدیریت پروژه ، بهتر خواهید توانست فعالیت ها و برنامه های روزانه خود را پیش ببرید و به نتایج بهتری دست یابید.

سخن آخر

در این مقاله فرا گرفتید که این قانون چه تاثیرات شگرف و مثبتی می تواند در زندگی مان داشته باشد.

15 دقیقه ظاهرا زمان ناچیزی است، اما همین 15 دقیقه ها اگر در طول روز و هر روز تکرار شوند، تبدیل به عادات مثبت بلندمدتی خواهند شد که می تواند باعث دستیابی به قله سعادتمندی، خوشبختی و رسیدن به آرزوهای دلخواهمان شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پیام بگذارید