با سیستم های اطلاعات مدیریت پروژه آشنا شوید

سیستم های اطلاعات مدیریت پروژه ، ابزاری برای مدیریت هوشمند پروژه است که شامل مجموعه ای از ابزارها و تکنیک ها برای مدیریت پروژه است و مدیر پروژه با هدف جمع آوری اطلاعات مورد نیاز پروژه، سازماندهی و توزیع اطلاعات به شکل الکترونیک از  آن استفاده می کند.

مزایای استفاده از سیستم های اطلاعات مدیریت پروژه

  • در انواع پروژه ها می توان از آن استفاده کرد و در هر زمان که بخواهید امکان دسترسی آسان به اطلاعات وجود خواهد داشت.
  • به شما مدیران پروژه کمک خواهد کرد تا برنامه ریزی صحیح و مدیریت زمان بهتری داشته باشید و از اتلاف زمان پروژه جلوگیری خواهد کرد.
  • با استفاده از این سیستم مدیریت هزینه بهتری داشته باشید و با توجه به برنامه ریزی و اولویت بندی که انجام داده اید میدانید که هر مرحله از پروژه نیازمند چه میزان هزینه است.
  • از سیستم های اطلاعات مدیریت پروژه همچنین میتوان به منظور گزارش نویسی پروژه نیز استفاده کرد.
  • استفاده از ابزارهای این سیستم می تواند به بالابردن کارایی و اثربخشی پروژه کمک بیشتری بکند.
  • زمان انجام پروژه های شما کوتاه تر خواهد شد.

سیستم اطلاعات مدیریت پروژه، برای پیشبرد پروژه یک نیاز اساسی است

هر میزان که پروژه پیچیده تر و ابعاد پروژه نیز بزرگتر باشد، نیاز به استفاده از ابزار و تکنیک های سیستم اطلاعات مدیریت پروژه بیشتر احساس میشود؛ زیرا هر چه یک پروژه بزرگتر باشد، نیاز بیشتری به مدیریت یکپارچه اطلاعات دارد؛ با استفاده از این سیستم، اطلاعات مورد نیاز پروژه در یکجا گردآوری و متمرکز میشوند و این میتواند کار را  مخصوصا در مورد پروژه های بزرگتر راحت تر کند.

سیستم های اطلاعات مدیریت پروژه ، مهارت تصمیم گیری مدیران پروژه افزایش می یابد

 

وقتی با استفاده از سیستم های اطلاعات مدیریت پروژه به آسانی بتوان برای رسیدن به اهداف پروژه برنامه ریزی و اولویت بندی انجام داد، این موضوع می تواند منجر به افزایش مهارت تصمیم گیری مدیران پروژه شود.

 

 

 

سیستم های اطلاعات مدیریت پروژه

مدیریت ریسک بهتر در روال انجام پروژه

 

با استفاده از سیستم های اطلاعات مدیریت پروژه همچنین می توانید مدیریت ریسک بهتری داشته باشید و  چنان چه در هر مرحله از مدیریت پروژه، ریسک و یا اتفاق غیرقابل پیش بینی رخ داد، با استفاده از اطلاعات یکپارچه جمع آوری شده به راحتی بتوانید ریسک های موجود در پروژه را در کوتاه ترین زمان ممکن مدیریت کنید و در نتیجه، از شکست پروژه جلوگیری نمایید.

همچنین از این اطلاعات میتوانیم در پروژه های بعدی نیز استفاده کنیم و با استفاده از اطلاعات متمرکز موجود در این سیستم ها به راحتی ریسک های موجود در این پروژه ها را نیز مدیریت کنیم.\

 

 

سیستم های اطلاعات مدیریت پروژه

ترسیم ساختار شکست کار (WBS) با استفاده از سیستم های اطلاعات مدیریت پروژه

 

وقتی پروژه خود را با استفاده از  سیستم های اطلاعات مدیریت پروژه تنظیم کنیم و با استفاده از ابزارها و تکنیک های این سیستم برنامه ریزی و برنامه زمانبندی خود را انجام دهیم، به آسانی خواهیم توانست یک ساختار شکست کار نیز برای پروژه خود تنظیم کنیم تا پروژه خود را بهتر مدیریت نماییم.

با استفاده از سیستم  اطلاعات مدیریت پروژه می توان ارتباط بهتری با اعضای تیم پروژه برقرار کرد

 

وقتی اعضای تیم پروژه بدانند قرار است که چه کاری انجام دهند و هدف دقیق پروژه چیست، با شما به عنوان مدیر پروژه، ارتباط بهتری می توانند برقرار کنند و شما نیز خواهید توانست به آسانی اعضای تیم خود را مدیریت و رهبری کنید و از شکست کار تیمی جلوگیری نمایید.

سیستم اطلاعات مدیریت پروژه، قابلیت سازگاری بالا با سایر سیستم های مورد استفاده برای مدیریت پروژه را داراست

سیستم اطلاعات مدیریت پروژه می تواند با سایر سیستم های مورد استفاده در پروژه مثل نرم افزار  مدیریت پروژه و یا نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی نیز سازگار باشد و به راحتی میتوان آن را در کنار هم استفاده کرد.

سخن پایانی

در این مقاله با سیستم های اطلاعات مدیریت پروژه و نقش آن در مدیریت پروژه آشنا شدید. از این سیستم میتوان در تمامی پروژه های کوچک و بزرگ استفاده کرد و  قابلیت سازگاری با سایر  سیستم های مدیریت پروژه مثل انواع نرم افزارها را نیز دارا می باشند.

مدیران پروژه با استفاده از سیستم اطلاعات مدیریت مدیریت پروژه به راحتی میتوانند پروژه های خود را برنامه ریزی و اولویت بندی کنید و برای انجام هر یک از مراحل پروژه برنامه زمانبندی داشته باشند.

همچنین با استفاده از ابزارهای این سیستم به راحتی خواهید توانست در هر مرحله ای از پروژه که هستید، به منظور مدیریت بهتر پروژه و جلوگیری از شکست پروژه، مدیریت ریسک انجام داده و ساختار شکست کار (WBS) برای پروژه خود ترسیم کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پیام بگذارید