تحول در مدیریت پروژه، گانت چارت مپسان

تحول در مدیریت پروژه نیازمند توانایی تسلط بر موضوع مدیریت پروژه، ارتباطات خوب و همکاری با تیم و تسلط بر فناوری‌ها، تکنولوژی‌ها و روش‌های مدیریت پروژه است

مدیریت پروژه بدون شک یکی از مهمترین مسئولیت‌هایی است که یک فرد یا یک تیم می‌توانند آن را بر عهده بگیرند. چرا که عدم توانایی تیم مدیریت و یا شخص مدیر می‌تواند باعث به هدر رفتن کلی زحمات یک گروه شود. از طرفی توانایی تیم مدیریت می‌تواند باعث به ثمر نشستن هرچه سریعتر و هرچه بهتر یک پروژه شود.

در اکثر موارد مدیران و تیم مدیریت از نرم‌افزارهای مدیریت پروژه استفاده می‌کنند. البته نرم‌افزار مدیریت پروژه با توجه به نوع پروژه متغیر می‌باشد. مثلاً برای پروژه‌های ساختمانی از نرم‌افزار مدیریت پروژه ساختمانی استفاده می‌شود.

تعداد و انواع گوناگونی از نرم‌افزارهای مدیریت پروژه وجود دارد که یکی از بهترین آنها نرم‌افزار مدیریت پروژه مپسان می‌باشد. این نرم افزار به شما کمک می‌کند تا مدیریت پروژه را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. یکی از موارد بسیار مهم در مدیریت پروژه و نرم‌افزارهای مدیریت پروژه گانت چارت می‌باشد.

گانت چارت یک نمودار می‌باشد که می‌تواند به مدیران پروژه کمک‌های شایانی در موفقیت پروژه کند. اما اینکه گانت چارت چیست؟ موضوعی می باشد که ما در این مقاله تحت عنوان گانت چارت مپسان، تحول در مدیریت پروژه به آن خواهیم پرداخت پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

گانت چارت چیست؟

در این قسمت از مقاله گانت چارت مپسان، تحول در مدیریت پروژه لازم است که بدانیم گانت چارت چیست و چگونه باعث موفقیت و تحول  در مدیریت پروژه میشود.

گانت چارت یک نوع نمودار میله‌ای افقی می‌باشد. که تاریخ شروع و زمان هر کدام از وظایف را در یک پروژه نشان می‌دهد. نمودار گانت را می‌توان یکی از محبوب‌ترین و بهترین ابزارهای مدیریت پروژه دانست که این اجازه را به مدیران پروژه می‌دهد تا با نگاهی اجمالی و ضریب آن از وضعیت پیشرفت و تحول پروژه مطلع شوند. نمودار گانت بر اساس نام یک مهندس آمریکایی و مشاور مدیریت پروژه به نام هنری گانت نامگذاری شده است با این تفاسیر او اولین کسی نبود که این چارت را ابداع نمود.

برای اولین بار شخصی به نام کارل آدیمیسکی که یک مهندس لهستانی بود در دهه ۱۹۸۰ این چارت را طراحی نمود. کارل این چارت را برای واحد فولادسازی خود طراحی کرد.اما هنری به سفارش سازی آن برای مشتریان پرداخت. امروزه گانت چارت در مپسان و سایر نرم افزار های مدیریت پروژه ساختمای بیشتر به منظور زمانبندی و کنترل پروژه استفاده می‌شوند.

می‌توانیم بگوییم که استفاده از این گانت می‌تواند باعث تحول در مدیران پروژه از هر نظر شود و استفاده از آن می‌تواند کمک شایانی به مدیران پروژه کند.

 

تحول در مدیریت پروژه

مزایای استفاده از گانت چیست؟

در بحث گانت چارت و تحول در مدیریت پروژه لازم است که به مزایای استفاده از این نمودار توسط مدیران بپردازیم.همانگونه که در قسمت‌های قبلی مقاله نیز به آن اشاره کردیم، نرم‌افزار مپسان یک نرم‌افزار ایرانی می‌باشد که شما می‌توانید از گانت چارت آن بهره ببرید از مزایای استفاده از نرم افزار مپسان و مشخصا ابزار گانت می‌توان به:

  • بهبود مدیریت پروژه

مدیریت پروژه با استفاده از این نمودار می‌تواند باعث بهبود مدیریت پروژه شود. با این ابزار می‌توانید برنامه‌ریزی‌های خوبی را برای پروژه ایجاد کنید و از مانیتورینگ و تنظیمات دقیق پروژه بهره‌مند شوید.

  • بهبود کنترل پروژه

 شما با استفاده از این نمودار می‌توانید کنترل پروژه را به بهترین شکل ممکن تجربه نمایید. شما با اطلاعات از مدت زمان لازم به منظور انجام هر فعالیت می‌توانید ه شکل دقیق‌تری پیشرفت پروژه را کنترل کرده و در صورت نیاز برنامه‌های تحصیلی را اجرا نمایید.

  • افزایش بهره وری

یکی دیگر از مزایای استفاده از گانت چارت که باعث تحول در مدیریت پروژه می‌شود افزایش بهره‌وری می‌باشد. استفاده از این نمودار می‌تواند باعث افزایش بهره‌وری در پروژه شود.شما با استفاده از این ابزار می‌توانید به شکل دقیق‌تری برنامه‌ریزی کنید و برنامه‌های مناسبی را برای تصحیح در انجام پروژه به وجود بیاورید.

نتیجه‌گیری

ما در این مقاله سعی کردیم که به بررسی مفاهیم اساسی گانت چارت و تحول در مدیریت پروژه با استفاده از آن بپردازیم. این نمودار و ابزار به عنوان یک ابزار قدرتمند در مدیریت پروژه به مدیران پروژه کمک می‌کند. تا بتوانند فعالیت‌های مختلف پروژه را به شکل دقیق‌تر برنامه‌ریزی و کنترل نمایند.

مدیران می‌توانند با استفاده از گانت چارت به راحتی پیشرفت پروژه را مانیتور کنند و در صورت نیاز برنامه تاثیر را اجرا نمایند.

امیدواریم که شما با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در مورد گانت چارت و کمک آن به تحول در مدیریت پروژه به دست آورده باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پیام بگذارید