رتبه بندی بهترین نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی

بهترین نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی، نیازمندی‌ها و خواسته‌هایی را برآورده می‌کند که به عنوان راهکارهای مناسب برای تسهیل فرآیند مدیریت پروژه و ایجاد توازن بین بخش‌های مختلف پروژه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهترین نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی برای این بوجود آمد چون مدیریت پروژه به شکل قدیمی و سنتی کار بسیار دشواری می باشد. به همین دلیل خیلی از تیم های عمرانی برای پیشبرد اهداف خود و همچنین حفظ سرمایه اقدام به استفاده از این نرم افزار می کنند.

با توجه به سبک و سیاق ساخت و ساز جدید و البته هزینه های سرسام آوری که برای ساخت پروژه های عمرانی و مخصوصاً ساختمان هزینه می‌شود.

اما سوالی که برای خیلی از افراد تازه وارد پیش می‌آید این است، که بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه ساختمانی چه نرم افزارهایی هستند؟ برای پاسخ به این سوال ما قصد داریم که در این مقاله رتبه بندی بهترین نرم افزار ها را مورد بررسی قرار دهیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه با ما همراه باشید.

رتبه بندی نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی بر چه اساسی می باشد؟

در گذشته مدیریت پروژه های عمرانی و مخصوصاً پروژه های ساختمان کار بسیار دشواری بوده است. دلیل سخت بودن آن هم این بوده که وظایف باید به صورت کلامی یا به صورت کتبی نوشته و در اختیار افراد تیم قرار می گرفت.

امروزه می توان با کمک نرم افزار های مخصوص به خوبی پروژه ها را مدیریت کرد. البته برای اینکه بتوانیم به درستی از نرم افزار استفاده کنیم باید نرم افزاری را انتخاب کنیم که قابلیت های یک نرم افزار خوب را داشته باشد. معمولاً نرم‌افزارها مانند هر چیز دیگری رتبه‌بندی خاص خود را دارند.

نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی

نرم افزار های مدیریت پروژه ساختمانی را بر اساس سهولت استفاده، امکان برآورد و مدیریت هزینه،رتبه بندی می کنند. که ما در ادامه به بررسی چند مورد از نرم افزارهای مدیریت پروژه که بهترین رتبه ها را در بین نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی را دارند می‌پردازیم.

برای اینکه بتوانیم بهتر وارد موضوع رده‌بندی بهترین نرم‌ افزار مدیریت پروژه ساختمانی شویم ابتدا لازم است که بدانیم این نرم افزار چیست؟

نرم‌ افزار مدیریت پروژه ساختمانی یک نرم‌افزار است که شما به عنوان مدیر پروژه می‌توانید با استفاده از آن فرآیند استعلام مصالح، فاکتورهای خرید و تجهیزات با توجه به لیست تامین کنندگان، تاییدیه رسید پرداخت وجه به وسیله مدیران مالی پروژه، قرارداد پیمانکاران با همه جزئیات و رسیدگی به امور کارکنان را تحت نظر قرار دهید. همین موضوع باعث می‌شود که شما با صرف انرژی کمتر پروژه را در کمترین زمان و با کمترین هزینه ممکن به پایان برسانید.این برنامه دارای نکات مهمی می‌باشد که از مهمترین آنها می‌توان به مدیریت آسان وظایف، سرویس دهی موثر، مدیریت هزینه و حفظ امنیت مستندات و اطلاعات اشاره کرد.

بررسی رتبه بندی بهترین نرم افزار های مدیریت ساختمانی

امروزه برنامه های متعدد و گوناگونی به منظور مدیریت پروژه های ساختمانی وجود دارند. بعضی از آنها مانند مپسان یک نرم افزار ایرانی می باشند و بعضی دیگر لاتین می باشند. هر کدام از برنامه ها، ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود را دارند و شما باید با توجه به نوع پروژه ساختمانی و نیاز خود انتخاب کرده و از امکانات آن بهره مند شوید.

تیم ورک پراجکت

نرم افزار تیم ورک پراجکت را می توانیم یکی از نرم افزارهایی بدانیم، که در رتبه بندی بهترین نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی وجود دارد. این نرم افزار یکی از بهترین و محبوب ترین نرم افزارها در بین نرم افزارهای مدیریت پروژه ساختمانی می باشد.

برنامه تیم ورک پراجکت توانسته است از پنج نمره ممکن نمره 4.55 را کسب نماید. در مورد کاربری این برنامه باید بگوییم که این برنامه بر پایه فضای ابری به وجود آمده است و این قابلیت را دارد که برای مدیریت مراحل مختلف پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار گیرد. این نرم افزار قابلیت رابط کاربری ساده، قابلیت اعتماد، هماهنگی بالا با فرم های متنوع و مختلف، قابلیت ساخت و تقویم یکپارچه و ارسال فاکتور ها را دارد.

برنامه Pro Workflow

برنامه ورد فلو را میتوانیم به عنوان یک نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی خوب در رتبه بندی بهترین نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی جای دهیم. یکی از مزایای بارز این نرم افزار، کاربری بسیار جذاب و البته راحتی در استفاده این نرم افزار می باشد. از دیگر ویژگی های این نرم افزار این می باشد که شما به عنوان مصرف کننده و یا کاربر می توانید با APl از این برنامه استفاده کنید.

برنامه مدیریت پروژه ساختمانی مپسان

این نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی ایرانی یکی از بهترین نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی می باشد. اگر شما نیز به دنبال استفاده از بهترین ها در این زمینه هستید که علاوه بر خوب بودن، ساخت ایران باشد می توانید از این نرم افزار برای مدیریت پروژه استفاده کنید.

نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی جامع

این برنامه ایرانی می تواند در کوتاه ترین مدت نیاز شما را در مورد یک نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی برطرف نماید. در حوزه نرم افزارهای ایرانی برند مپسان در این زمینه فوق العاده می باشد و حرف اول را می زند.

7 مزیت نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی

  1. برنامه مدیریت پروژه ساختمانی به مدیران پروژه کمک می‌ کند تا به دقت و بهینه‌ تر از منابع موجود استفاده کنند.
  2. با استفاده از برنامه، مدیران پروژه می‌ توانند به راحتی مشکلات پروژه را شناسایی کرده و راه‌ حل‌ هایی برای حل آن‌ ها ارائه دهند.
  3. اطلاعات دقیقی که توسط برنامه مدیریت پروژه ساختمانی جمع‌آوری می‌ شود، به مدیران پروژه کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری در مورد پروژه بگیرند.
  4. برنامه به مدیران پروژه کمک می‌ کند تا به دقت مسئولیت‌ های خود را تعیین کنند و به بهترین شکل از منابع موجود استفاده کنند.
  5. با استفاده از آن، می‌ توانید مراحل پروژه را به بهترین شکل زمان‌ بندی کنید و به دقت مدت زمان هر مرحله را پیش‌ بینی کنید.
  6. این برنامه‌ ها به مدیران پروژه کمک می‌ کنند تا به بهترین شکل از تکنولوژی ها و ابزارهای موجود استفاده کنند.
  7. با استفاده از برنامه، می‌ توانید به دقت هزینه‌ های پروژه را برآورد و کنترل کنید.

 

نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی: کلید موفقیت در پروژه‌های عمرانی

برای اینکه شما بتوانید بهترین نرم‌ افزار مدیریت پروژه ساختمانی را انتخاب کنید ابتدا باید با ویژگی‌های بهترین این نوع از نرم‌افزار آشنایی داشته باشید. این نرم‌افزارها دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی هستند این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • ارتباط افراد خارج از پروژه با پروژه

کار بر روی هر پروژه‌ای چه در حوزه عمران، ساختمان و یا راهسازی باشد، غلبه بر موانع ارتباطی یک نیاز مهم می‌باشد.

موانع ارتباطی می‌توانند از ایجاد موفقیت یک پروژه جلوگیری کنند. شما به عنوان مدیریت پروژه با استفاده از نرم‌ افزار مدیریت پروژه ساختمانی می‌توانید، موانع ارتباطی را از سر راه خود بردارید. در واقع نرم‌ افزار مدیریت پروژه ساختمانی به ذینفعانی که خارج از پروژه هستند، این اجازه را می‌دهد که با شرکت‌های ساختمانی به راحتی ارتباط برقرار کنند.

این نرم‌افزار را می‌توانیم ابزاری برای شفاف سازی مسائل داخلی پروژه بدانیم.

  • بودجه‌بندی صحیح

یکی دیگر از مزایای بهترین نرم‌ افزار مدیریت پروژه ساختمانی بودجه‌بندی صحیح و بدون خطا می‌باشد.این بودجه‌بندی به منظور خودکارسازی وظایف مانند برآورد هزینه و همچنین صورتحساب و ردیابی زمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که تنها بخش اتوماسیون در این نرم‌افزار به خودی خود یک ویژگی فوق العاده و منحصر به فرد می‌باشد.این ویژگی نرم‌افزارها می‌توانند به حذف خطای انسانی از فرآیند بودجه کمک شایانی می‌کنند.

  • کنترل متمرکز اسناد

بدون شک همه پروژه‌ها چه کوچک باشند و یا بزرگ،شامل به اشتراک گذاری و جابجای اسناد مختلف هستند. این اسناد می‌تواند قراردادهای قانونی یا نقشه‌های ساختمانی باشد.شما می‌توانید با استفاده از بهترین نرم‌ افزار مدیریت پروژه ساختمانی این اسناد را با اعضای تیم داخلی، پیمانکاران، شرکا و همچنین مشتریان به اشتراک بگذارید.

با کنترل اسناد توسط نرم‌افزارهای مدیریت پروژه ساختمانی شما به عنوان مدیر پروژه می‌توانید فرآیند به اشتراک گذاری اسناد مربوطه را با افراد مناسب به شکل خودکار انجام دهید.این موضوع می‌تواند مدیریت اسناد را به شکل قابل توجهی سریع‌تر، آسان‌تر و البته بدون خطا برای مدیران پروژه انجام دهد. این ویژگی تضمین می‌کند که کنترل کاملی بر اطلاعات و دانش مربوط به هر پروژه ای را داشته باشید.

  • ارتباط کارآمد

بدون شک ارتباط کارآمد نیاز اساسی و حیاتی هر پروژه‌ای می‌باشد. درباره یک پروژه ساختمانی ارتباط کارآمد و البته به موقع در مورد وظایف معلق، زمانبندی وظایف و هرگونه به روز رسانی مربوط به پروژه بسیار مهم و با اهمیت می‌باشد. در صورت خطا یا تاخیر در چنین ارتباطاتی ممکن است که پروژه با مشکل مواجه شده و زمان تعیین شده برای پایان پروژه به تاخیر بیفتد. همین موضوع می‌تواند باعث نارضایتی مشتریان از شما شود.

  • نظارت

یکی دیگر از ویژگی‌ها و مزایای بهترین نرم‌ افزار مدیریت پروژه ساختمانی نظارت بر همه امور می‌باشد. در واقع پیگیری دائم بر روی وظایف اعضای گروه و نظارت بر پیشرفت کار آنها می‌تواند یک عنصر بسیار مهم در موفقیت و یا عدم موفقیت یک پروژه باشد. اکثر نرم‌افزارهای مدیریت پروژه با داشتن این قابلیت به مدیران برای نظارت بر روی همه قسمت‌های یک پروژه کمک میکنند.

امیدواریم که شما با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در مورد رتبه بندی بهترین نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی به دست آورده باشید. اگر تیم یا پروژه شما کوچک است بهتر است نرم افزار مدیریت پروژه برای تیم های کوچک را مطالعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پیام بگذارید