شیرپوینت، یک راه حل مدیریت پروژه همه‌ کاره

مدیریت پروژه همه‌ کاره (MVP) یک رویکرد مدیریت پروژه است که بر تحویل سریع و قابل استفاده محصول یا خدماتی متمرکز است که نیازهای مشتری را برآورده می‌کند. این رویکرد بر اساس مفهوم حداقل محصول قابل قبول (MVP) است که یک نسخه اولیه محصول یا خدمات است که شامل ویژگی‌ها و عملکردهای اساسی است که برای برآورده کردن نیازهای مشتری ضروری هستند.

اگر جزو افرادی هستید که می ‌خواهید مدیریت پروژه را در دست بگیرید، باید راجع به تمامی راه‌های انجام این کار اطلاعات کافی داشته باشید. یعنی باید بدانید که چه شرایطی و چه مواردی هستند که می‌ توانند به شما کمک کنند تا یک مدیریت پروژه همه‌ کاره داشته باشید. شاید خیلی از شما که در این زمینه تحقیق می ‌کنید؛ راجع به شیر پوینت چیزهایی شنیده باشید. اما در واقع اطلاعات دقیق و کافی در موردش ندانید. در این مقاله راجع به این موضوع برایتان توضیح می‌ دهیم.

تعریف شیر پوینت چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم راجع به کاربردهای این راهکار مدیریتی صحبت کنیم، بهتر است که ابتدا یک تعریف در مورد آن ارائه دهیم. شیر پوینت یا همان SharePoint جزو محصولات شرکت مایکروسافت به حساب می‌ آید. در واقع یک بستر عالی تحت وب است که از این طریق می‌ توانید مدیریت فایل‌ ها و اسناد را در دست بگیرید و یک همکاری درون سازمانی داشته باشید.

شما از طریق این نرم افزار می‌ توانید به شرکت‌ ها کمک کنید تا بتوانند مدیریت اسناد، آرشیو، گزارش و دیگر محتواهای مربوط به سازمان را برایتان مدیریت کند. اگر بخواهیم یک تعریف دقیق در مورد آن برایتان ارائه دهیم، در واقع یک نوع سازماندهی، ذخیره سازی، دسترسی به اطلاعات و اشتراک گذاری است که می‌ توانید با هر دستگاهی از آن استفاده کنید. شما برای استفاده از شیرپوینت فقط به یک مرورگر وب نیاز دارید تا بتوانید کارتان را راه بیندازید و به اصطلاح یک مدیریت پروژه همه‌ کاره داشته باشید.

 

مدیریت پروژه همه‌ کاره

کاربردهای شیرپوینت

اگر بخواهیم راجع به این راهکار کاربردی صحبت کنیم و به کاربردهای آن اشاره کنیم، می‌ توانیم بگوییم مهمترین کاربردهای شیر پوینت شامل موارد زیر است:

  • شما از طریق آن می‌ توانید اینترنت درون سازمانی را تجربه کنید. یعنی یک سایت خبری داخلی برای شرکت داشته باشید که می‌ تواند به مطرح شدن هر چه بیشتر شما کمک کند.
  • از طرفی اینترنت بیرون سازمانی هم یکی دیگر از کاربردهای شیرپوینت به حساب می‌ آید. شما می‌ توانید توسط مشتریان اقدام به آپلود فایل ‌های مختلف کنید.
  • ذخیره سازی اسناد هم یکی دیگر از کاربردها است که از طریق آن ها می‌ توانید اسناد و فایل ‌ها را در یک مکان خاص نگهداری کنید. با انجام این کار تمامی این فایل‌ ها در دسترس بقیه قرار خواهد گرفت.
  • از دیگر کاربردها می‌ توان به همکاری بهتر توسط شیر پوینت اشاره کرد. به این صورت که می‌ توانید از آن به عنوان ابزاری استفاده کنید که بین اعضای تیم ارتباط کارآمدی را برقرار می‌ کند. همچنین می‌ توانید با استفاده از آن برای سازمان با سیستم مدیریت محتوا وب سایت درست کنید. در واقع شیرپوینت یک نوع هوش تجاری هم به حساب می‌ آید که از داده‌ های موجود در سیستم استفاده می‌ کند تا بتواند روندها و پروسه‌ های مختلف را شناسایی کرده و به شما کمک کند تا تصمیمات جدید اتخاذ کنید. به خاطر همین است که آن را به عنوان راهکارمدیریت پروژه همه‌ کاره معرفی می‌ کنیم.

مدیریت بهتر پروژه با استفاده از نرم‌ افزارهای جدید

چنانچه می‌ خواهید نرم افزار مدیریت پروژه داشته تا بتوانید روی همه جوانب و زوایای کار نظارت کنید، نرم افزارمپسان را می تواند تهیه کنید. در حقیقت با در اختیار داشتن این نرم افزار می‌ توانید یک مدیریت همه کاره روی پروژه را تجربه کرده و متوجه شوید که وضعیت اقتصادی، زمان بندی، وظایف کار اعضا و غیره چگونه است. در نتیجه از هر لحاظ خیالتان راحت است که مدیریت دقیق و اصولی پیش می‌ رود.

جمع‌ بندی

مدیریت پروژه همه‌ کاره یکی از مهم ترین اهدافی است که ما می‌ خواهیم به آن دست یابیم. در واقع می‌ توان از طریق یک سری نرم افزارها و امکانات این کار را پیش برد که یکی از راهکارهای آن استفاده از شیرپوینت است. در این مقاله سعی کردیم راجع به این موضوع بیشتر صحبت کنیم. اطلاعات دقیقی را در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با آشنایی بیشتر اقدام به استفاده از آن کنید. نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی نیز ارائه می گردد در صورت نیاز می توانید از طریق سایت تماس بگیرید و ثبت سفارش انجام دهید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پیام بگذارید