عوامل از دست رفتن اعتماد در محیط کاری

در مقاله پیشین، با روش های اعتمادسازی در محیط کار آشنا شدید. در این مقاله می خواهم شما را با عوامل از دست رفتن اعتماد در محیط کاری آشنا کنم. تا انتهای مقاله همراه باشید.

اعتماد، از جمله مقوله های اصلی در محیط کار و ارگان های مختلف است. و باعث رشد یک ارگان و یا سازمان می شود. زیرا تا زمانی که اعضای سازمان به یکدیگر اعتمادی نداشته باشند، تعامل موثری میان اعضای سازمان شکل نمی گیرد. و در نتیجه، آن ارگان از موفقیت و پیشرفت سازمانی بازخواهد ماند. 

عوامل از دست رفتن اعتماد در محیط کار

عوامل از دست رفتن اعتماد در محیط کاری

1- تناقض در رفتار

یکی از مهم ترین عوامل از دست رفتن اعتماد در محیط کاری است. شما به عنوان مدیر یک سازمان باید سعی کنید که رفتار دوگانه از خود نشان نداده و شخصیتی مصمم و باثبات را از خود به نمایش بگذارید. طبیعی است که با نشان دادن رفتارهای متناقض و دوگانه از خود، باعث آن خواهید شد که اطرافیان و کارکنان سازمان نتوانند اعتماد کنند و شما به اهداف سازمانی مدنظرتان نتوانید برسید.

2- منافع شخصی را به جای منافع جمعی در نظر گرفتن

مطمئنا اگر شما به عنوان مدیر یک سازمان، شخصی فردگرا و منفعت طلب باشید، هرگز نخواهید توانست به چیزی تحت عنوان منافع جمعی و سازمانی فکر کنید. اعتماد دیگران به شما از دست خواهد رفت و سازمان از پیشرفت و اهداف بلندمدت خود بازخواهد ماند. پس این عامل را هم می توان یکی از عوامل مهم از دست رفتن اعتماد در محیط کاری دانست.

3- دروغگو بودن

یکی از عوامل  و تکنیک های اعتمادسازی در محیط کاری، داشتن صداقت است. هیچ کس به یک فرد دروغگو هرگز نخواهد توانست اعتماد کند؛ چه در محیط کاری باشد و چه در سایر مکان ها و از جمله مهم ترین عوامل از دست رفتن اعتماد در محیط کاری است. زیرا دروغ، ضد اعتماد است.

4- سانسور اطلاعات

یکی از عوامل از دست رفتن اعتماد در محیط کار است. شما به عنوان یک مدیر، با سانسور کردن اطلاعات در محیط کار ، مانع از رد و بدل اطلاعات صحیح در سازمان خواهید شد و وقتی هم که اطلاعات صحیحی در دست کارکنان سازمان شما نباشد، آن ها به هیچ وجه نخواهند توانست به شما و صحبت هایتان اعتماد کنند.

5- خودخواهی و خود برتربینی

یک آفت مهم بر سر راه اعتماد در محیط کاری است. وقتی یک مدیر دلش نخواهد که به صحبت های اعضای کارکنان خود گوش دهد و به حرف های آن ها اعتماد کند و صرفا نظرات و تصمیم گیری های خود را صحیح بداند، هرگز نخواهد توانست در محیط کار فضایی برای صمیمیت و اعتماد متقابل به وجود بیاورد.

6- عدم انتقاد پذیری

ریشه در خودخواهی و خود برتربینی دارد و یکی از عوامل از دست رفتن اعتماد در محیط کاری محسوب می شود. فردی که به عنوان یک مدیر، انتقادپذیر نیست و احساس می کند که اگر فردی از او انتقاد کند، ابهت خود را از دست می دهد، هرگز به کارکنان خود اجازه انتقاد کردن نخواهد داد و به هیچ وجه در چنین محیطی اعتماد شکل نخواهد گرفت.

7- عدم تعهد کاری

از جمله عوامل از دست رفتن اعتماد در محیط کاری است. وقتی شما به عنوان یک مدیر، تعهد کاری نداشته باشید، نباید انتظار داشته باشید که اعضای سازمان بتوانند به شما اعتماد کنند و حرف های شما را در مورد پیشرفت سازمانی و رسیدن به نقطه ایده آل جدی بگیرند. نباید از کارکنان خود انتظار داشته باشید، آن ها هم تعهد کاری از خود نشان دهند و به شما اعتماد کنند.

کلام آخر…

ممنون از شما همراهان عزیز و همیشگی. امیدوارم مطالب این مقاله برایتان مفید بوده باشد. و  من در این مقاله به خوبی توانسته باشم عوامل از دست رفتن اعتماد در محیط کاری را توضیح دهم و شما هم با استفاده از آن چه در این مقاله ارائه شده بتوانید محیط کاری شاد و سرشار از اعتمادی را ایجاد کنید. فراموش نکنید که وجود اعتماد، ریشه موفقیت و  پیشرفت در هر زمان و مکانی از جمله محیط کاری است.

مطالب بیشتر:

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پیام بگذارید