ویژگی ‌های یک نرم افزار مدیریت پروژه خوب

زمانی که شما یک نرم افزار مدیریت پروژه خوب در اختیار داشته باشید، دقت کار خودتان و کارمندانتان تا حد زیادی افزایش پیدا می ‌کند‌. چون که می‌ توانید از قبل به صورت اتوماتیک و مهندسی شده همه جوانب را بررسی کنید، حساب کتاب‌ های دقیق داشته باشید و ببینید که چگونه می‌ توانید کارتان را درست‌  و اصولی‌ پیش ببرید. در این مقاله تصمیم گرفتیم که راجع به ویژگی ‌های یک نرم افزار مدیریت پروژه خوب با شما صحبت کنیم. پس تا انتها با ما همراه شوید.

نرم افزار مدیریت پروژه خوب را چطور انتخاب کنیم؟

برای اینکه بتوانید ویژگی ‌های یک نرم افزار مدیریت پروژه خوب در اختیار داشته باشید، حتماً باید از قبل خوب تحقیق کنید. برای این نرم افزارها یک سری ویژگی‌ ها در نظر گرفته می‌ شود؛ ویژگی‌ هایی که در زیر معرفی می‌ کنیم، به عنوان ویژگی‌ های یک نرم افزار مدیریت پروژه ساختمانی با کیفیت بالا شناخته می ‌شوند که حتماً باید داخل نرم افزار خریداری شده وجود داشته باشد.

مدیریت وظایف و فعالیت‌ ها

اولین چیزی که در یک کار گروهی اهمیت دارد، این است که هر کس بداند چه وظیفه‌ ای دارد و باید چه فعالیتی را انجام دهد تا بتواند به رشد و بهبود پروژه کمک کند. نرم افزار شما باید این قابلیت را داشته باشد که مدیریت وظایف و فعالیت‌ ها را به بهترین شکل ممکن انجام دهد و هر کس به وظایف خودش واقف باشد.

مدیریت منابع

فرقی ندارد که شما منابع محدود در اختیار داشته باشید یا به منابع نامحدود دسترسی داشته باشید. در صورتی که مدیریت منابع جزو ویژگی ‌های یک نرم افزار مدیریت پروژه خوب باشد، باید آن را دارا باشد تا شما بتوانید از آنها به درستی استفاده کنید، منابع را هدر ندهید و از طرفی کم و کاستی وجود نداشته باشد.

مدیریت ریسک

هر پروژه‌ ای که قرار است آن را مدیریت کنید، یک سری ریسک ها و خطرها دارد. زمانی که از نرم افزار مخصوص استفاده می‌کنید، ریسک ها را به شما اعلام می‌ کند و می ‌تواند راه‌ های مدیریت ریسک و خطر را به شما آموزش دهد. در نتیجه خیالتان راحت‌ تر است که از قبل برنامه‌ ریزی کرده‌ اید.

مدیریت گزارش‌ دهی

شما به عنوان مدیر و صاحب پروژه باید بتوانید گزارش کار درستی را دریافت کنید. نرم افزار مدیریت پروژه این امکان را در اختیار شما می‌دهد که بتواند گزارش کار کارمندان را بگیرید، بودجه مالی را بررسی کنید و از تمامی جزئیات با خبر باشید.

ویژگی ‌های نرم افزار مدیریت پروژه خوب

مدیریت همکاری

همکاری بین اعضای تیم اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر شما یک نرم افزار مناسب خریداری کرده باشید، می‌توانید مدیریت همکاری را به بهترین شکل ممکن تجربه کنید.

سازگاری با سایر نرم افزارها

شاید به غیر از نرم افزار مدیریت پروژه به نرم افزارهای دیگری هم در طول کار نیاز داشته باشید. نرم افزار مدیریت پروژه خوب نرم افزاری است که بتواند با دیگر نرم افزارها سازگاری داشته باشد و آنها را به خوبی با یکدیگر هماهنگ کنید و اطلاعات را داخل آنها انتقال دهید.

قابلیت سفارشی‌سازی

قطعاً پروژه شما با پروژه دیگری یکسان نیست؛‌ حتی اگر هر دو روی یک پروژه مثلاً ساختمان فعالیت کنید، باز هم تفاوت‌هایی وجود دارد‌ نرم افزار خوب این قابلیت را به شما می‌ دهد که بتوانید سفارشی سازی را انجام دهید و متناسب با ویژگی‌ های پروژه خودتان، کار را پیش ببرید.

قابلیت استقرار ابری

اگر فضای ذخیره‌سازی ابری در نرم افزار وجود داشته باشد، قطعاً همه چیز مطمئن‌تر خواهد بود و خیالتان راحت است که اطلاعات از بین نمی‌رود و می‌توانید آنها را در جای مطمئن ذخیره سازی کنید.همه ویژگی ‌های یک نرم افزار مدیریت پروژه خوب که به شما معرفی کردیم، داخل نرم افزار مپسان وجود دارد. کافی است که به سایت مپسان مراجعه کنید و این نرم افزار را دریافت کنید تا بتوانید از امکانات حداکثری آن بهره‌مند شوید.

ویژگی‌های یک نرم افزار مدیریت پروژه خوب

نرم افزار باید دارای ویژگی هایی باشد که نیازهای خاص شما و تیم شما را برآورده کند.

  • قابلیت برنامه ریزی و زمان بندی

ویژگی ‌های یک نرم افزار مدیریت پروژه خوب باید به شما امکان دهد تا پروژه های خود را با دقت برنامه ریزی کنید. این شامل تعیین اهداف، برآورد زمان و منابع مورد نیاز و ایجاد یک جدول زمانی است.

  • ردیابی پیشرفت

باید به شما امکان دهد تا پیشرفت پروژه خود را به راحتی ردیابی کنید. این شامل ردیابی پیشرفت وظایف، وضعیت منابع و هزینه ها است.

  • تماس و ارتباط

نرم افزار خوب باید به شما امکان دهد تا با اعضای تیم خود ارتباط برقرار کنید و آنها را در جریان پیشرفت پروژه خود قرار دهید. این شامل ارسال پیام ها، ایجاد اعلان ها و اشتراک گذاری اسناد است.

  • گزارش گیری

باید به شما امکان دهد تا گزارش های دقیقی از پیشرفت پروژه خود ایجاد کنید. این گزارش ها می تواند برای نظارت بر عملکرد پروژه، شناسایی مشکلات و بهبود بهره وری استفاده شود.

هنگام انتخاب نرم افزار مدیریت پروژه، عوامل زیر را در نظر بگیرید:

  • نیازهای خاص شما و تیم شما
  • اندازه پروژه های شما
  • بودجه شما

توصیه می شود قبل از خرید نرم افزار مدیریت پروژه، نسخه آزمایشی را امتحان کنید تا مطمئن شوید که نیازهای شما را برآورده می کند. نرم افزار مدیریت پروژه مپسان دارای نسخه دمو می باشد. قبل از خرید می توانید با نسخه آزمایشی کار کنید و سپس خرید کنید.

جمع‌ بندی

خرید یک نرم افزار مناسب با قابلیت ‌های بالا می‌ تواند عاملی برای رشد و ارتقای شما در کارتان و پروژه‌هایتان باشد. به خاطر همین باید به دنبال یک نرم افزار مدیریت پروژه خوب بگردید. ما ویژگی ‌های یک نرم افزار مدیریت پروژه خوب را به شما معرفی کردیم تا سردرگم نباشید و بتوانید به یک انتخاب عالی دست بزنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پیام بگذارید