مدیریت زمان از دیدگاه افراد موفق

در مقالات پیشین، با مدیریت زمان، فواید و مزایا و انواع تکنیک ها و تاکتیک های آن آشنا شدید. در این مقاله قصد داریم تا مدیریت زمان و تکنیک های آن را از زبان افراد موفق و مشهور برایتان بازگویی کنم.

همان طور که می دانید، یکی از اصول و شاهراه های مهم برای رسیدن به موفقیت و کامیابی، مدیریت زمان آن هم به شکل درست و صحیح آن است. مدیریت زمان به ما می آموزد که به انجام چه کارهایی در درجه اول اولویت دهیم و انجام چه کارهایی را به تعویق بیندازیم، اندازه خواب و تفریحمان چه میزان باشد و …

مدیریت زمان از زبان افراد موفق

همه افراد موفق و مشهوری که می شناسید، همگی از یک اصل بسیار ساده اما بسیار با اهمیت، به نام مدیریت زمان استفاده کرده اند. آن ها دریافتند که تنها با داشتن مدیریت زمان و برنامه ریزی صحیح می توانند به خواسته ها و آرزوهای بزرگ  و در ظاهر دست نیافتنی خود جامه عمل پوشانده و آن را محقق سازند. در ادامه مقاله شما را با تعدادی افراد مشهور و مطرح در جهان آشنا خواهم کرد که از مدیریت زمان و تکنیک های آن برای رسیدن به موفقیت استفاده کرده اند. تا پایان مقاله با ما همراه بمانید.

1-مدیریت زمان: بیل گیتس

مدیریت زمان

قطعا همه شما با این نام آشنایی دارید و موارد زیادی در مورد زندگی این فرد موفق به گوشتان خورده است. بیل گیتس، یک کارآفرین، سرمایه دار و بازرگان موفق است و امروزه در لیست پنج نفر اول دنیا از نظر میزان دارایی قرار دارد. همان طور که می دانید، این فرد موسس شرکت مایکروسافت است و تمام موفقیت های خود را نیز مدیون به کارگیری تکنیک ساده، اما کاربردی مدیریت زمان است. بیل گیتس یک جمله بسیار مشهور در مورد مدیریت زمان دارد: ” زمان تنها دارایی است که نمی شود آن را با پول خرید، بنابراین از آن نهایت استفاده را ببرید”.

او زمان خود را به بخش های کوچک تقسیم بندی می کرد؛ زیرا بر این عقیده استوار بود که این تقسیم بندی های کوچک باعث می شود تا کنترل بهتری بر روی زمان اتلاف شده خود داشته باشید تا آن را به حداقل برسانید.

2- ایلان ماسک و مدیریت ثانیه ها

مدیریت زمان

همان طور که می دانید، ایلان ماسک بنیان گذار و مدیر و موسس دو شرکت بزرگ و مشهور به نام های Tesla و Space X است. ایلان ماسک نیز به مدیرت زمان اعتقاد و باور زیادی داشت؛ او هم زمان خود را به بخش های کوچکتر تقسیم می کرد تا بتواند از زمان خود حداکثر بهره و استفاده را ببرد. شاید از خودتان سوال کنید که ایلان ماسک چطور توانسته همزمان مدیریت دو شرکت را با هم عهده دار باشد؟ کاملا سوال به جایی است و ممکن است برای همه ما این سوال پیش بیاید که مدیریت همزمان دو شرکت بزرگ و عریض و طویل چگونه ممکن است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که ایلان ماسک در طول هفته زمان خود را میان این دو کمپانی تقسیم می کند. اما شاید سوال دیگری نیز ذهن شما را مشغول کند که آیا ایلان ماسک هیچ زمانی را برای اوقات فراغت خود اختصاص نمی دهد؟ در پاسخ به این سوال نیز باید گفت که ایلان ماسک آخر هفته های خود را به خانواده و گذران اوقات فراغت خود اختصاص می دهد و بر خلاف تصور ، زمانی را هم به اوقات فراغت و گذران وقت اختصاص می دهد.

ایلان ماسک به ما می آموزد که در کنار مدیریت زمان، علاوه بر داشتن برنامه ریزی روزانه، تلاش برای بهتر انجام دادن کارهابه منظور افزایش بهره وری بسیار حائز اهمیت است که حتی می تواند شامل استفاده از نرم افزار مدیریت پروژه برای بهتر پیش بردن کارها نیز شود.

3- بنجامین فرانکلین

مدیریت زمان

شاید تا به حال اسم این فرد مشهور و موفق را هم شنیده باشید. این فرد بنیان گذار ایالات متحده است و به دلیل به کار بردن تکنیک های منحص  به فرد و خارق العاده در زمینه مدیریت زمان و افرایش بهره وری، با نام پدر بهره وری نیز شناخته می شود.

بنجامین فرانکلین، برای هر روز خود برنامه داشت. حتی میزان خوابش را هم تنظیم کرده بود. فردی بسیار دقیق و منضبط بود که خود را متعد می کرد که کارهای خود خود را درست همان طوری که برنامه ریزی کرده، در سر موعد مقر خودش به پایان برساند.

او هر شب و پس از پایان یافتن کارهای روزمره، از خود این سوال را می کرد که آیا به هدف و ایده آلی که در سر داشته رسیده است یا نه.

بنجامین فرانکلین می خواهد این نکته مهم و اصولی را به ما یادآوری کند که علاوه بر داشتن برنامه ریزی روزانه دقیق، باید مدیریت زمان صحیح را نیز در برنامه روزانه خودمان بگنجانیم و به آن ها پایبند نیز باشیم.

4- مری کالاهان اردوس کلید طلایی مدیریت زمان

مدیریت زمان

شاید نام چنین فردی تا به حال به گوشتان نخورده باشد. این فرد مدیر عامل دو شرکت JPMorgan Chase&Co است. وی عقیده دارد که مدیریت زمان و بالاخص مدیریت زمان، نقش بسیار کلیدی در زمینه رسیدن به موفقیت و کامیابی ایفا می کند؛ به خصوص زمان هایی که آن قدر پرمشغله هستید و آن قدر بر روی سرتان کار ریخته که نمی توانید از انجام کدام کار را در اولویت خود قرار دهید و کدام کار را اول و کدام یک را به اولویت های آخر برنامه کاری خود محول کنید. به عقیده وی، در این جاست که مبحث مدیریت زمان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می شود و به ما یادآوری می کند که مدیریت زمان  ، نقش بسیار مهم و کلیدی را می تواند در رسیدن به خواسته هایمان ایفا کند.

مری کالاهان نیز از جمله افرادی است که برای خود برنامه و تقویم کاری مشخصی دارد و بیشتر بر روی انجام کارهای مهم روزمره خود تمرکز کرده تا انجام کارهای پیش پا افتاده.

5- برایان تریسی 

مدیریت زمان

شاید تاکنون نام این فرد مشهور و موفق بارها و بارها به گوشتان خورده باشد. وی که سخنران و نویسنده معروف در سرتاسر جهان است که مانند سایر افراد موفق و مشهور، از مدیریت زمان برای رسیدن به اهداف خود بهره گرفته است. به عقیده وی، با مدیریت زمان می توان کیفیت زندگی خود را نیز بهبود بخشید. او بحث مدیریت زندگی را مطرح می کند و بر این عقیده استوار است که میدیریت زمان، مدیریت زندگی است و کسی که نتواند مدیریت زمان صحیح در طول زندگی خود داشته باشد، در مدیریت سایر مسایل نیز شکست می خورد.

او در زندگی خود بسیار به مدیریت زمان و داشتن برنامه ریزی صحیح اهمیت می دهد و به عقیده وی، اگر کسی نتواند مدیدریت زمانی صحیح و برنامه ریزی درست را در زندگی خود پیاده کند، کنترل کم تری بر روی زمان و بالطبع و کنترل کم تری بر روی نحوه گذران زندگی خود خواهد داشت.

کلام پایانی…

در این مقاله با برخی افراد مشهور و موفق و مدیریت زمان از دیدگاه آن ها آشنا شدید. شما هم با به کارگیری تکنیک های مدیریت زمانی این افراد مشهور و الگوگیری از آن ها خواهید توانست به هر آن چه که در سر خود می پرورانید برسید و شما هم مانند آن ها تبدیل به فرد موفق و مشهوری در جهان شوید.

بیشتر بخوانید:

نرم افزار مدیریت پروژه

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پیام بگذارید