نرم افزار CRM چیست و چه کاربردی دارد؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی امروزه استفاده از نرم‌افزارهای گوناگون به منظور پیشبرد کارها یک امر طبیعی می‌باشد. آشنایی کاربران با این نرم‌افزارها می‌تواند باعث سهولت انجام کارها و پیشرفت بهتر کارها شود.

امروزه به شکل ویژه بسیاری از تیم‌های مدیریتی از نرم‌افزارهای مانند نرم‌افزار مدیریت پروژه استفاده می کنند. به ویژه در بحث ساختمان سازی که از نرم‌افزار مدیریت پروژه ساختمانی بهره می برند. اما این نرم‌افزارها بیشتر در حیطه مدیریت می‌باشد. یک گونه دیگر از نرم افزار ها در راستای تعامل با مشتری ها طراحی می شوند، در مورد تعریف نرم‌افزار crm باید بگوییم که این نرم‌افزار با توجه به رویکرد مشتری مداری برای حفظ و تعامل مدیریت با مخاطبان یا مشتریان وفادار طراحی شده و مورد استفاده قرار می گیرد. اما اینکه نرم افزار CRM چیست؟ و کاربرد آن چه می‌باشد؟ موضوعی است که ما در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

  معنی CRM یعنی چه؟

در این قسمت از مقاله لازم دانستیم که قبل از اینکه به بررسی نرم افزار CRM و کاربرد آن بپردازیم ابتدا بدانیم که اصلاً crm چیست؟ CRM سیستم برنامه‌ریزی می‌باشد که به منظور مدیریت ارتباط با مشتری‌های فعلی و مشتری‌های آتی، کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر بخواهیم پاسخ سریعی به این سوال که سی آر ام چیست بدهیم، باید بگوییم که سی آر ام به عنوان یک بخش از استراتژی فروش یک شرکت به منظور ایجاد و حفظ و توسعه و تعمیق روابط با مشتریان در طول چرخه عمر مشتری می‌باشد.

 

نرم افزار CRM

نرم‌افزار CRM چیست؟

در قسمت قبل مقاله crm را بررسی کردیم اما نرم افزار crm چیست؟ این موضوعی است که نیاز به توضیح بیشتر دارد. به طور کلی، کل فرآیند باید در قالب یک سیستم مدیریت اجرا شود. به همین دلیل نرم افزار crm در قالب نرم افزاری برای پیاده سازی روش های سیستماتیک مدیریت ارتباط با مشتری نصب می شود.

ورودی‌های این نرم‌افزار داده‌های می‌باشند که از مخاطبان و مشتریان یک کسب و کار از طریق کانال‌های ارتباطی مانند: تماس تلفنی، وب سایت، شبکه‌های اجتماعی، گفتگوی زنده و غیره جمع آوری می‌شوند. جمع آوری این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بتوانید دغدغه‌های مشتریان را شناسایی کرده و آنها را دسته‌بندی کنید. تا بتوانید با توجه به دغدغه‌های مشتری‌ها با آنها ارتباط موثر و درستی برای دادن خدمات به آنها برقرار نماید.

انواع نرم افزار CRM

نرم‌افزار سی آر ام دارای انواع مختلفی می‌باشد، که با توجه به نیاز مصرف کنندگان به چهار رویکرد اصلی تقسیم می‌شوند، چهار نگرش اصلی نرم‌افزار crn که برای بهبود کسب و کارها قابل اجرا می‌باشد عبارتند از :

سی آر ام استراتژیک، سی آر ام عملیاتی، سی آر ام تحلیلی و سی آر ام تعاملی ، هر یک از این چهار رویکرد و یا بهتر بگوییم هریک از چهار نوع نرم افزار CRM برای یک نوع کسب و کار مناسب می باشد.اما اینکه نرم‌افزار crm چگونه به کسب و کار شما کمک می‌کند، موضوعی است که در قسمت بعدی مقاله آن خواهیم پرداخت.

CRM چگونگی به کاربران کمک می کند؟

کسب رضایت از مشتریان از طریق ایجاد یک تجربه خوب مشتری به وجود می‌آید. به منظور دستیابی به چنین دستاورد بزرگی برای حفظ مشتری باید درک خوبی از مشتری و یا مخاطب خود داشته باشید. به همین دلیل شما باید اقدام به شناسایی نیازهای آن کنید برای اینکه ارتباط و تعامل خوبی با مشتری برقرار کنید شما باید از طریق crm در سازمان و یا محل کسب و کار خود این کار را انجام دهید.

استفاده از CRM چه مزایایی دارد؟

استفاده از این نرم افزار دارای مزایای زیادی است، این مزایا چیزی فراتر از عملیات روزانه در کسب و کار شما می‌باشد. شما با این نرم‌افزار نه تنها به کسب و کارهای خود کمک می‌کنید بلکه اطلاعاتشان را ذخیره کرده و تغییرات آنها را دنبال می‌کنید.این نرم‌افزارها نقش پررنگی در صرفه‌جویی زمان و همچنین کم کردن هزینه‌های سازمانی دارند.

به شکل کلی استفاده از نرم‌افزار crm می‌تواند تاثیر بسیار مهمی در فروش داشته باشد.

کلام پایانی

امیدواریم که شما با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در مورد نرم افزار CRM و کاربرد آن به دست آورده باشید.

با استفاده از این نرم افزار باعث به دست آوردن رضایت مشتری و در نهایت افزایش فروش و رونق کسب و کار خود شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پیام بگذارید