اهميت ارتباطات در مديريت پروژه هاي ساختماني

در ميان تمام فاکتورهاي مديريت پروژه، مهارت برقراري ارتباطات شفاف مهم ترين فاکتور مي باشد. مخصوصاً در رابطه با مديريت پروژه هاي ساختماني اين فاکتور اهميت بيشتري مي يابد. اين اصل نه تنها يک عامل ضروري در تمام فازهاي پروژه است، بلکه به موفقيت نهايي پروژه نيز کمک مي کند.

علاوه بر اين، به اشتراک گذاشتن به موقع خبرهاي خوب و خبرهاي بد در زمان آماده سازي و اجراي يک پروژه ساختماني اهميت فراواني دارد. شما به ايجاد يک جريان از ارتباطات با همه اعضاي گروه در کارگاه و در دفتر کار احتياج داريد. اين ايجاد شفافيت، مراحل کار را راحت تر مي کند و تعداد ايميل ها و مکالمات تلفني در هنگام بروز مشکلات را کاهش خواهد داد.

يکي از روش هاي آسان براي تنظيم جريان ارتباطات، ايجاد يک مکان براي مديريت اسناد پروژه است. به عنوان مثال مي توانيد از پنل نرم افزار مديريت پروژه مپسان استفاده کنيد. همه ذينفعان کليدي مي توانند حتي از طريق تلفن همراه خود به اين برنامه دسترسي داشته باشند. با اين روش اگر در جريان پروژه مشکلي ايجاد شود، مي توانند به اين نرم افزار مراجعه کنند و مکاتبات را مشاهده کنند. در نهايت شرايط بودجه و تغييرات را در همان زمان نظارت و بررسي کنند.

اطمينان حاصل کنيد که همه اعضاي گروه مي توانند مستقيماً از سايت پروژه به اين منبع دسترسي داشته باشند. دسترسي از راه دور نيز به ميزان قابل توجهي مي تواند تأخيرات پروژه را کاهش دهد. 

سيستم مديريت پروژه مپسان يکي از ابزارهايي است که مي تواند شما را در مديريت تيم خود ياري کند. شما با استفاده از اين نرم افزارپيمانکاري مي توانيد وظايف مربوط به پروژه هاي خود را تعريف کنيد تا هر کاربر وضعيت پيشرفت وظايف خود را ثبت کرده و از طريق کارتابل براي شما ارسال کند.

شما مي توانيد در مقاله هاي بعدي با 11 مهارت براي مديريت پروژه و چند استراتژي براي تبديل شدن به يک مدير حرفه اي آشنا شويد. همين طور کارمنداني که شايستگي ترفيع دارند را شناسايي کنيد و در مورد برقراري ارتباط دوستانه با کارمندانتان را بيشتر بدانيد. علاوه بر اين براي تبديل ليست مخاطبين لينکدين خود به يک شبکه ارتباطي وسيع بياموزيد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پیام بگذارید