استفاده از قانون 3 در اولویت بندی های روزانه

استفاده از قانون 3 در اولویت بندی های روزانه به چه معناست؟

جادوی عدد 3

راز عدد 3

همه ما می دانیم که عدد 3 یک عدد جادویی است و رازهای زیادی درون آن نهفته است. به باور افرادی که با علوم ماورا سروکار دارند، عدد 3 ، عدد تکامل و خلقت است و با فهمیدن رازهای نهفته در این عدد به راز جهان پی خواهید برد.

گذشته از این صحبت ها، قانونی وجود دارد به نام قانون 3. ما از این قانون می توانیم در اولویت بندی برنامه ریزی های روزانه خود استفاده کنیم.

در ادامه مقاله در مورد استفاده از قانون 3 در اولویت بندی های روزانه با شما صحبت خواهیم کرد تا با کاربرد و نحوه استفاده از این قانون بیشتر آشنا شوید.

کاربرد قانون 3 در برنامه ریزی روزانه

  • برای آن که بتوانید در اولویت بندی برنامه روزانه خود بهتر عمل کنید و به تمام اولویت بندی های روزانه خود برسید، با استفاده از قانون 3 بهتر خواهید توانست زمان خود را مدیریت کنید و زمان کم نیاورید و کارهای مهم خود را در اسرع وقت انجام دهید.
  • با استفاده از اصول قانون 3 می توانیم انجام سایر کارها در لیست را یا به زمان دیگری موکول کنیم و یا اصلا آن ها را انجام ندهیم.

اصل اساسی قانون 3

همان طور که گفتیم، قانون 3 به شما کمک خواهد کرد تا مدیریت زمان بهتری داشته باشید. قانون 3 هم مانند بسیاری از قوانین از یک سری اصول پیروی می کند.

اصل اساسی استفاده از قانون 3 به این صورت است:

  • شما تعداد کارهای مختلفی را بر اساس برنامه ریزی روزانه خود در لیست قرار دادید. در میان برنامه های روزانه ای که برای انجام دادن یادداشت کردید، سه کار وجود دارد که از بقیه مهم تر است و اولویت بیشتر دارد.
  • شما با استفاده از قانون 3 می توانید سه مورد از مهم ترین اولویت های روزانه خود را پیدا کنید و در درجه اول آن ها را انجام دهید.
  • بر اساس قانون 3، در میان اولویت بندی های شما فقط سه کار وجود دارد که از بقیه مهم تر است و می تواند 90  درصد کارهای شما را جلو ببرد.

از کجا بدانیم که سه اولویت مهم برنامه روزانه مان کدام یک از برنامه ها هستند؟

این سوال برایتان پیش می آید با توجه به این که با استفاده از قانون 3 و تنها با انجام سه کار روزانه خواهیم توانست به 90 درصد اهداف اولویت بندی و اهداف روزانه خود نزدیک شویم،  این 3 اولویت مهم و اساسی را چگونه تعیین کنیم.

برای انجام این کار و استفاده از قانون 3، ابتدا باید به سه سوال پاسخ دهید.

سه سوال مهم

  •  از میان برنامه های معین، اگر قرار باشد یک کار را انجام دهید، کدام کار اولویت شما خواهد بود؟
  • در برنامه ریزی که انجام دادید، اگر فقط بتوانید دو کار را انجام دهید، کدام یکی از دو کار برای شما در اولویت خواهد بود؟
  •  و سوال سوم این که اگر فقط می توانید سه کار را در میان انبوهی از برنامه ریزی ها، در اولویت قرار دهید، آن سه کار کدام اند؟

در صورتی که نتوانیم به این سه سوال پاسخ دهیم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

اگر نتوانید به این سوال مطرح شده پاسخ دهیم، به این معنی است که با استفاده از قانون 3 نتوانسته ایم اولویت های خود را تعیین کنیم

همچنین می تواند این معنی را بدهد که برنامه ریزی درست و صحیحی انجام نداده ایم و یا این که هنوز سردرگم هستیم و هدف مهم زندگی خود را هنوز تعیین نکرده ایم.

در صورتی که نتوانیم به این سوال پاسخ دهیم، در واقع داریم روی اهداف بی ارزشی سرمایه گذاری می کنیم که نمی تواند ما را به خواسته های اصلی مان برساند.

راه حل

به منظور حل این مشکل خود و بهتر مشخص کردن سه اولویت مهم روزانه خود می توانید از کسانی که هدف و اولویتی مشابه شما دارند، راهنمایی بخواهید.

شما با استفاده از نرم افزار مدیریت پروژه و براساس قانون 3  نیز می توانید به سه اولویت مهم بر اساس نوع هدفی که می خواهید به آن برسید پی ببرید.

استفاده از قانون 3 توسط افراد مشهور

میشل کِسلِر

میشل کسلر، یکی از روزنامه نگاران موفق آمریکایی روزنامه USA Today است. با استفاده از قانون 3 در کار خود به موفقیت های روزافزون برسد.

شرکت اینتل، یک تراشه با عملکرد سریع را به بازار عرضه می کند. او برای بازتاب این خبر  در سرمقاله  روزنامه ای که برای آن کار می کرد، از قانون 3 به خوبی استفاده کرد.

او مطالب مقاله خود را با استفاده از قانون 3 به سه بخش مهم تقسیم کرد. تقسیم بندی که برای مخاطب اهیمت داشته باشد و برای آن ها مورد سوال باشد در اولویت بود. در سرمقاله خود راجع به تراشه به سه مورد کلیدی وجود اینترنت بی سیم در فناوری، میزان عمر باتری و گرافیک اشاره کرد.

استیو بالمر

مدیرعامل شرکت مایکروسافت است. استیو بالمر به عنوان سخنران کلیدی به یک نمایشگاه الکترونیکی دعوت می شود. بر اساس استفاده از قانون 3، سه اولویت مهم واصلی سخنرانی خود را مشخص می کند.

نقل قول بخشی از نمونه سخنرانی استیو بالمر با استفاده از قانون 3 :

  • می خواهم در مورد رایانه، اقتصاد و صنعت و کاری که در مورد این سه حوزه در مایکروسافت انجام دادیم با شما صحبت کنم.
  • ما در مسیری هستیم که بهترین نسخه ویندوز را بر اساس سه قابلیت و خصوصیت سرعت، سادگی و قابل اطمینان بودن به شما تحویل دهیم.

اگر کمی دقت کنید درخواهید یافت که بالمر، در هر بخش از سخنان خود، با استفاده از قانون 3، پیشرفت کمپانی مایکروسافت را توضیح می‌دهد.

استفاده از قانون 3 در زندگی روزمره

از قانون 3 نه تنها در برنامه ریزی کاری و شغلی، بلکه در زندگی روزمره هم می توان از آن استفاده کرد.

به طور مثال، اگر یک فرد پشت کنکوری هستید، می‌توانید با استفاده از قانون 3، بر اساس اولویت های مهم خود جلو بروید.

برای مثال شما با توجه به رشته دانشگاهی مورد علاقه خود، هر روز سه درس با ضریب بالا انتخاب کنید. برایشان وقت بیشتری بگذارید و سپس سراغ سایر درس ها با ضریب پایین تر بروید.

کلام آخر

عدد 3 ، عددی شگفت انگیز  است و با استفاده از این عدد رازآلود قانون 3 را اختراع کردند. با استفاده از قانون 3 بر اساس نوع خواسته و آمال خود، خواهید توانست 90 درصد اهداف پیش روی خود در زندگی را محقق کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پیام بگذارید